OS - diskuteras HÄR

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi nöjer oss med EN tråd om OS. Här diskuterar vi ALLT som rör OS (i hoppning).

Läste i tidningen att For Pleasure var skadad och Ehning då ute ur laget. Borde han inte få rida Anka istället eller är hon inte i form? Vem var annars tyskarnas OS reserv? :confused:

Där föll helt klart en av de bästa bort. Lite skumt när både Marcus Ehning o Meredith M-Beerbaum fattas. Det är ju helt klart två av de bättre!

Menmen, så är det! Alla hästar kan ju bli skadade...

/C

varför får os diskuterad men inte ponnysm? :confused:
Därför att det är BARN som rider ponnyer och vi ska nog undvika att diskutera deras insatser i SM.
Någon tycker att "XX" rider jättebra och kanske kan vinna medan någon annan tycker att "XX" är en stor skithög som inte kan rida alls. De tär alldeles för lätt att det blir skitsnack i en sån tråd.
OS-ryttarna är vuxna elitryttare och kändisar på ett helt annat sätt än ponnyryttare.
"Kändisar" kan man diskutera lite mer, men även här finns naturligtvis gränser. Sannolikheten att de läser här är nog dock ganska liten - men jag VET att det finns undantag, kom ihåg det! :angel:

Nej! Han är ju lite av min favorit efter ludger då.
Tyskland har Marco Kutcher som reserv. Dom har ju inget direkt topplag till OS nu när så många har fallit bort, fast det är ju fortfarande ett mkt bra lag.

Vilka tror ni vinner OS i hoppning då?
Jag tror inte på laget men individuellt kan Sverige ta medalj.
Tror Frankrike tar lagguld...

Glömde: individuellt tar Nick Skelton och Arko guldet. Den hästen är fantastisk :banana:

Arko *Suckar drömskt* VILKEN HÄST!!! :bump: :bump: :bump: Ja, okej då..ryttaren är väl inte så pjåkig heller...! ;)

Indviduellt tror jag att
Bruno Broucosault - Dileme de Cephe :love:
Nick Skelton - Arko
har god chans att vinna.

Fast jag hejar på Sverige och Ludger Beerbaum - Goldfever.

Antingen Frankrike el Tyskland vinner i lag skulle jag tro.

Ludger rider inte Goldfever. han ska ha med Gladys S i stället..

jag tror att sverige kommer ta medlaj i lag, och malin eller roffe kommer också att ta medlaj.

Linda algotsson tror jag tar medalj och Jan Brink hamnar bland d 10 bästa! :)

jag kan svara på min egen fråga - via förbundets hemsida kan man länka till FEI och där står det. Bl a att Great Britain bara sänder TVÅ ryttare, de har inte fått ihop till ett lag, är det inte för dåligt!
Tyskland blir nog svåra ändå, trots alla strykningar.

Jo visst får de ihop ett lag, de har bara misslyckats med att kvala ett!
Ungefär som Sverige i fälttävlan alltså.

Jag tror att Sverige har en bra chans att få både lag & ind. medalj i hoppning...de e ju såpass duktiga alla i laget. alla är världsryttare och har bra placeringar detta året! hoppas dom har spetsat formtoppen till MAX!!

Den som har störst chans till ind. medalj av svenskarna tror jag nog är Malin Baryard eller Roffe.

För övrigt tippar jag på:

LAG:
1) Tyskland
2) Sverige
3) Frankrike

INDIVIDUELLT:
1)Ludger Beerbaum
2)Rodrigo Pessoa
3)Malin Baryard

vadå sverige har väl visst ett lag i fälttävlan?? eller har jag missat något?? :o

Nja, Sverige misslyckades med att kvala till en lagplats, däremot så utgör våra tre individuella ryttare ett lag.

Det hade ju dock känts lite tryggare att rida med fem ryttare.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart hur hoppningens OS-medaljer i Paris fördelas! OS-guld går till Tysklands Christian Kukuk. Hans första individuella OS...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
53
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
47
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama