Ser på curling mixeddubbel. Kanada-Schweiz.
Längtar tills Sverige ska spela (vi har inget mixeddubbellag) och hoppas det inte blir kl 1 på natten. :wtf:

Stina står över 10 f, antar att både Haag och Ida åker då? Kanske kan ge nån vink om förstasträckan i stafetten.

Är det någn som vet hur många medaljer svenska landslaget hoppas på? Har dom sagt något om det?? Antar att dom inte har en officiell siffra men ungefär uppskattning?

Är det någn som vet hur många medaljer svenska landslaget hoppas på? Har dom sagt något om det?? Antar att dom inte har en officiell siffra men ungefär uppskattning?

De sa i studion någon dag vad SOK har för målsättning... Hade för mig 15 och att de i studion tyckte att det var lite "safe", men 15 var vad de tog i Sotji (rekord) och då var målet 10, så jag minns nog fel. Så kanske 8 st var målet i år?

Sports Illustrated har tippat 15 medaljer till Sverige i år också, det kanske var det jag tänkte på?

De här medaljerna trodde SI på för Sverige:

Silver Slalom Frida Hansdotter
Brons Team-Sprint Herrar
Brons Stafett Längdskidor Herrar
Silver Sprint Stina Nilsson
Guld Team-Sprint Damer
Guld Skiathlon Charlotte Kalla
Silver 3mil Charlotte Kalla
Silver Stafett Längdskidor Damer
Silver Curling Herrar
Brons Curling Damer
Guld Skicross Sandra Näslund
Brons Sopestyle Jennie-Lee Burmansson
Guld Hockey Herrar

Det var visst bara 13, tittade i fel kolumn, 15 var antalet från förra Vinter-OS...

Nån som är vaken och ska se slalomen? Tydligen uppskjutet en halvtimme och ev. blir det mer eller ställs in. Suck. Jävligt besvärligt väder där borta.

Nä, Haag kör inte 10 f. Falk istället. Antar att förstasträckan då står mellan Ida och Falk. Fattar inte varför Haag tävlade så lite inför OS, hon brukar ju inte åka bra efter uppehåll.

Nä, Haag kör inte 10 f. Falk istället. Antar att förstasträckan då står mellan Ida och Falk. Fattar inte varför Haag tävlade så lite inför OS, hon brukar ju inte åka bra efter uppehåll.

Funderade inte hon på om hon var övertränad efter att hon gick så dåligt i davos i slutet av förra året? Har för mig att jag läste det att hon tog paus och började om med träningen efter det.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 601
Senast: Zpunk
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 828
Senast: Derivata
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka