Funderade inte hon på om hon var övertränad efter att hon gick så dåligt i davos i slutet av förra året? Har för mig att jag läste det att hon tog paus och började om med träningen efter det.

Inte omöjligt. Hon har haft problem med överträning vid ett flertal tidigare tillfällen. Det kan vara jättesvårt att känna efter vad som är för mycket. En del märker det ganska snart på att återhämtningen inte fungerar. Andra märker det inte förrän man lättar på träningen inför tävlingssäsongen och att kroppen då inte alls svarar som förväntat.

Hoppas för hennes skull att det inte är överträning, att formen kommer under OS och att hon får chansen att köra något mer. Jag gillar verkligen Anna som idrottare och tycker att hon förtjänar bättre resultat än vad hon har fått de senaste åren.

Funderade inte hon på om hon var övertränad efter att hon gick så dåligt i davos i slutet av förra året? Har för mig att jag läste det att hon tog paus och började om med träningen efter det.
Jo, det var prat om det tidigt på säsongen. Dock åkte hon ju TdS. Med tanke på hur det sett ut tidigare för henne tyckte jag det var lite märkligt.

Hoppas för hennes skull att det inte är överträning, att formen kommer under OS och att hon får chansen att köra något mer. Jag gillar verkligen Anna som idrottare och tycker att hon förtjänar bättre resultat än vad hon har fått de senaste åren.
Nu är väl tremilen det enda hon får köra. Jag hade velat se henne i stafetten men det är nog ganska uteslutet om det inte bli sjukdomar och/eller Falk och Ida gör väldigt svaga lopp imorgon. Tror hon hade kunnat göra en bra stafettsträcka ändå, men att hon behövde tävla. Iofs kan det ju vara nåt med kroppen som inte känns bra som vi inte vet om.

Håller med, har hoppats så mycket på att hon ska komma tillbaka och kunna ta nån individuell medalj igen. På VM senast gjorde hon ju ingen bra dubbeljakt men var 5a på 10 klassiskt.

De här medaljerna trodde SI på för Sverige:

Silver Slalom Frida Hansdotter
Brons Team-Sprint Herrar
Brons Stafett Längdskidor Herrar
Silver Sprint Stina Nilsson
Guld Team-Sprint Damer
Guld Skiathlon Charlotte Kalla
Silver 3mil Charlotte Kalla
Silver Stafett Längdskidor Damer
Silver Curling Herrar
Brons Curling Damer
Guld Skicross Sandra Näslund
Brons Sopestyle Jennie-Lee Burmansson
Guld Hockey Herrar

Det var visst bara 13, tittade i fel kolumn, 15 var antalet från förra Vinter-OS...
De har ju glömt Henrik Harlaut i slopestyle!

Har med det problemet men satsar på ingen sömn och nivå sen därefter. :rofl:
Ska sova en stund nu så får jag se när jag orkar upp igen. Tänker att det är bara OS var fjärde år, och det är inte alls samma sak att kolla i efterhand. Men är jävligt trött nu. Vore kul om Hector kunde skrälla och ta en medalj, känns som det är upplagt för nån skräll fast kanske inte Hector.

Nu har några slagit Marits tid! Jag tror inte att Marit är i den form hon varit i innan. Tror inte hon vinner idag. Mer orolig för Haga.

Heja Kalla!! Ledning i första mellantiden! Hoppas hon inte startat för hårt!

Nu tittar jag på skidskytte på eurosport. Råkade få igång tvn precis innan de började och då visades banan, lite från själva tävlingsområdet osv. Det gillade jag :p

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 601
Senast: Zpunk
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 828
Senast: Derivata
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka