Sv: Os 2008

Men Gud vad ni gnäller!

Sanna Kallur kraschade precis på första häcken :crazy::

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3125126.ab

Vi kanske inte ska skicka någon till OS, så kan vi ju inte bli besvikna :idea:

Är det fel att bli besviken? Eller att tycka att rutinerade idrottsmän skall kunna prestera mer än "jag hade ingen direkt plan"?

Sanna är det synd om, men i det fallet tror jag som Robert Kronberg - lite tävlingsorutin på sista tiden och väldigt mycket vilja ledde till fallet.

Förstår att de är besvikna... Tänk då RG.. han måste tänka att.. fy fasiken för att slita på hästen i två omgångar helt i onödan...

Nu var det ju i och för sig kval också, men i alla fall.... Det måste ju suga när man själv har gjort en kanon-insats...Lite bittra är dom nog Peter och RG.

Förstår att de är besvikna... Tänk då RG.. han måste tänka att.. fy fasiken för att slita på hästen i två omgångar helt i onödan...

Nu var det ju i och för sig kval också, men i alla fall.... Det måste ju suga när man själv har gjort en kanon-insats...Lite bittra är dom nog Peter och RG.

Ett ganska så viktigt kval oxå dvs om dom individuella medaljerna som slår högre än en lagmedalj, så jag tror nog inte han tänkte att det var 2 onödiga rundor :angel:

Det är klart att det är bittert, speciellt när så många nationer drog på sig så mycket fel också, att då själv få en 4-felsrunda och sedan ändå sluta 8a med laget.

Men vad jag undrar är hur Maria G coatchade laget efter PE:s ritt, då medaljläget var solklart. Hon borde väl ha "hållt i " återstoden av laget och sagt att "ta det lite lugnt och se sig för". Som PE sa så behövde man ju inte rida felfritt

Synd at det inte gikk bedre for dere i år :(
Hvor mange ryttere har dere med i den individuelle finalen?

Jeg er jätteglad, for Norges bronse er jo helt utrolig!!! Første gang vi har med lag siden 1928, så guttene gjorde en kjempeinnsats :laugh:

Synd at det inte gikk bedre for dere i år :(
Hvor mange ryttere har dere med i den individuelle finalen?

Jeg er jätteglad, for Norges bronse er jo helt utrolig!!! Første gang vi har med lag siden 1928, så guttene gjorde en kjempeinnsats :laugh:
Ja det är bara att lyfta på hatten för er :bow:

Nej, jag tror inte det är så många som faller bort. Om jag har räknat rätt så är det bara USA som har 4 ryttare till semi, och den som ligger 36a får inte gå in för det landet har redan 3 ryttare. Så som det ser ut nu så är det japanen som tar sista platsen, ligger 37a.

Mjo iof. sant, men sen ska 35 hästar genom en vet. besiktning också, och som vi alla vet är det ju mycket möjligt att några ekipage tvingas att stryka sig.

Sen vet jag inte om jag kan påstå att jag tycker att hon har där å göra efter denna ritt, men vem vet Calibra kanske bara var trött och kanske e hon pigg iövermorgon, vem vet? :)

Ja! Jag sprang runt och jublade efter att bronset var klart, fan vilken jätteinsats de gör!! Sylve Söderstrand (heter han så?) gjorde det igen. Silver med Sverige och nu brons med Norge - vilken coach! :bow:

Nu är man glad över sitt norska pass ;)

Ja det er helt klart, Sylve har gjort en KJEMPE innsats!! :laugh: For en trener!!

Jeg gleder meg til den individuelle finalen :laugh::laugh:
Tony ligger nå som nr 1, og det er utrolig med tanke på hans lave alder og at han har ridd opp hästen hele veien selv :laugh:

KL

Först av allt - hatten av för Norge, vilken insats!

Sen tycker jag att RGB och PE gjorde en fantastisk insats, de är verkligen skickliga när det gäller. Tjejernas insats var väl inte så där mycket att hurra över tyvärr, Calibra må vara förlåten i o f sig för hon är väl grön för sammanhangen vad jag förstår.

Jag är inte så insatt i hur det funkar med kvalen individuellt men är det så att RGB och PE båda aut är klara till final där?

fast alla börjar om från noll i finalen, vilket jag kan tycka är fel för då kan ju dom som kom med till finalen i ett nödrop gå in o göra en nollrunda o vinna fast dom haft en del nedslag på vägen till final.

luddigt men hoppas ni förstod :P

Jeg forstår hva du mener :laugh:
Det spiller ingen rolle for finalen at Tony Andre er ranket som nr 1, siden alle begynner på null. Men det jeg mente er at det er utrolig at han er nr 1 etter tre omganger :laugh:

KL

Usch, det är ju nästan lite pinsamt vilket lag vi har haft. Kanske skulle ha Sylve som lagkapten igen?

Ja i dag er det deilig å være norsk! :)

Blir spennende å se hvordan det går individuellt nå! :)

*kl*

Eller satsat på andra mer rutinerade ryttare som även om de har gröna hästar kunnat lotsat runt dem på ett bättre sätt. Ta PE som exempel - Jaguar Mail är ju helt grön på de riktigt stora banorna, men med superrutinerade Peter i sadeln gör de ett mer än godkänt resultat. LS visade va hon och Calibra kan prestera i gårdagens omgång, även om det inte räckte för dagens omgång men frågan är vad HL hade på OS att göra? Finns många ekipage med bra mycket högre klass... Bara mina funderingar...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka