Sv: Os 2008

Nej vi red om bronset för tyskland vann, men sedan åkte någon av ryttarna fast för doping och blev diskade å då fick vi silvret istället för brons

Ludger Beerbaums häst närmare bestämt var det som var dopad. Är det inte jäkligt konstigt att ingen tar doping på allvar inom ridsporten förresten? Liksom, båda Beerbaums i tyska laget har åkt fast för doping men ingen bryr sig:eek: Galet, tänk om typ Marion Jones skulle springa 100-meter nu, istället sitter hon i fängelse. Men inom ridsporten bryr sig ingen :confused:

Ludger Beerbaums häst närmare bestämt var det som var dopad. Är det inte jäkligt konstigt att ingen tar doping på allvar inom ridsporten förresten? Liksom, båda Beerbaums i tyska laget har åkt fast för doping men ingen bryr sig:eek: Galet, tänk om typ Marion Jones skulle springa 100-meter nu, istället sitter hon i fängelse. Men inom ridsporten bryr sig ingen :confused:

Ludger Beerbaums häst var "dopad" för att hans svenska hästskötare hade använt en muggsalva med cortison i. Tyska laget blev av med sin guldmedalj - det kallar inte jag för att inte ta problemet på allvar?

knapp

eftersom stefan holm lägger av nu efter OS kanske vi kan låna in hans mentala coach till hopplaget? :D han om någon är ju stark mentalt!

KL

Har räknat lite nu och det är ju dom 35 bäst som går vidare max tre ekipage/land och några länder har fyra bland topp 35 så jag tror att Lotta som ligger på 40 har chans att komma vidare till torsdagens rund iafall hoppas :)

Nej, jag tror inte det är så många som faller bort. Om jag har räknat rätt så är det bara USA som har 4 ryttare till semi, och den som ligger 36a får inte gå in för det landet har redan 3 ryttare. Så som det ser ut nu så är det japanen som tar sista platsen, ligger 37a.

knapp

eftersom stefan holm lägger av nu efter OS kanske vi kan låna in hans mentala coach till hopplaget? :D han om någon är ju stark mentalt!

Ja! Hoppning som hoppning! :) Men helt allvarligt tror jag att en mental coach inte är att förakta i elitidrott. Många verkar ju tappa resultat pga nervositet.

........turistat verkar ju halva laget ha gjort :mad:

Jag antar att du med det menar Helena och Lotta? Men Lotta var ju bättre än Peter igår. Så jag vet inte tycker nog ändå att hennes resultat var godkännt. Helena borde presterat bättre ridning ialla fall, även om jag inte kan svara på om om det här är Blommans nivå, eller om hon är bättre normalt.

Jag tycker att Peter också var en klippa idag....

Det var han! Helt klart super! Han är alltid bra han med.
Tyvärr tycker jag inte att hästen är riktigt lika gudomlig. Fast det utan tvivel är en BRA häst.

Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte gillar Helena så mycket som ryttare. Även om hon inte gjorde sämst resultat i dag så var hon sämre än vad som kan förväntas av en ryttare med hennes rutin. Å andra sidan så var flera andra det också, i exempelvis det tyska laget.

Det var han! Helt klart super! Han är alltid bra han med.
Tyvärr tycker jag inte att hästen är riktigt lika gudomlig. Fast det utan tvivel är en BRA häst.
Hörde nyss en kort intervju med PE och han var väldigt nöjd med sin insats men var besviken över att man sumpade sin medaljchans. Som han sa så behövde man ju inte rida felfritt.......

Hörde nyss en kort intervju med PE och han var väldigt nöjd med sin insats men var besviken över att man sumpade sin medaljchans. Som han sa så behövde man ju inte rida felfritt.......

Jag förstår honom. Bra dock att folk är besvikna, det betyder att vi satsar högt.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka