Sv: Os 2008

De kunde skickat Lickhammar, Heed.. finns några flera duktiga yngre orädda förmågor som verkligen inte hade haft någonting att förlora..

Man borde ha minst en sådan i laget, och det bästa är om de får rida först också... : )

Hade dom varit bättre hade dom fått åka, Linda Heed var ju reserv men tror knappast hon hade gjort bättre än Helena om jag skall vara helt ärlig

De kunde skickat Lickhammar, Heed.. finns några flera duktiga yngre orädda förmågor som verkligen inte hade haft någonting att förlora..

Mer än sitt och hästens självförtroende då :grin:

Jag håller absolut inte med ,klara direktiv från SOK är att till OS åker man inte för att lära eller turista.

Man borde ha minst en sådan i laget, och det bästa är om de får rida först också... : )

Linda var ju redan reserv så hon fanns på plats. Har mycket att förlora som fio skrev så finns det mycket stor risk för att knäcka hästarna, och det är ju ganska onödigt bara för att vi tycker att sverige ska prestera bra i OS, bara att inse att vi har ett mellanår just nu och vi har fyra år på oss till nästa OS och då har nog kanske dessa ryttare fått mer rutin och kunna prestera bra då istället för att bli knäckta nu i ett OS som dom absolut inte har rutin för!

Tyvärr får ett lag inte se ut så. Att ha 2 som rider för medalj och 2 som rider för sistaplatsen.

Hade vi verkligen inga andra hästar att skicka än de som tjejerna red? Bortsätt från Isaac. Har vi så dåliga djur i Sverige?

Nu var det nog inte djuret det var fel på utan mer att ryttaren faktiskt red väldigt mycket under sin förmåga. (Helena)
Det var ju otur att det hände i ett OS men liksom hästar inte är maskiner så är inte människor några robotar.

Undra om hon hade blivit uttagen till OS om de hade vetat då att hon skulle rida Blomman...

Vi kunde skickat någon på uppgång istället för att skaffa lite rutin till London...
Tycker det är jättetråkigt att de låter Helena rida. Har tittat på både Super League och OS på sistone och jag tycker hon gör uselt ifrån sig hela tiden? Hon rider inte bara fult, utan med usla resultat dessutom.

Visst kanske det hade gått bättre för henne på Madick, men jag kan ändå inte låta bli att vara lite bitter.. :p Det är så sällan jag har sett henne rida ens en okej runda.

Släpp fram de yngre istället tycker jag!

Tyvärr får ett lag inte se ut så. Att ha 2 som rider för medalj och 2 som rider för sistaplatsen.
Sant. Det håller inte. Tyvärr.

Jag önskade verkligen Sverige en riktig ryttarframgång i OS - det behövs för att få mer "debatt/analys"-tid i TV till sporten. Får hoppas att Roffe fortsätter som han börjat; det kan gå rejält bra i den individuella hoppningen då.

21 augusti 19:15-21:10 Individuell final omg 1 semifinal
21 augusti 22:10-23:15 Individuell final omg 2 Final
21 augusti 23:00 Medaljutdelning individuellt

Mer än sitt och hästens självförtroende då :grin:

Jag håller absolut inte med ,klara direktiv från SOK är att till OS åker man inte för att lära eller turista.

Fast "unga idrottare på uppgång" skickar ju SOK till OS för att lära.

Ja, ni kanske har rätt... Skitsamma.. gjort är gjort och det kan vi i alla fall inte ändra på.

Men till nästa OS kanske lagkaptenen kan hjälpa ryttarna och se till att de har en plan för ritten innan de går på banan... (Min sista pik av irritation för taskig insats)

Nu gläds vi med Norge istället, och inväntar sista delen på min gren, dressyr! och hoppas på att Brinken och Tinne kan göra sina bästa ritter någonsin!

Och såklart RG och PE individuellt! : ):banana:

Jisses Hicksted går ju inte av för hackor heller, här är 2 hästar jag gärna tar med mig hem

21 augusti 19:15-21:10 Individuell final omg 1 semifinal
21 augusti 22:10-23:15 Individuell final omg 2 Final
21 augusti 23:00 Medaljutdelning individuellt
Är det två helt skilda rundor eller räknar de omhoppning som final..?

*kl*

Jag är nästan lika glad för Norges medalj som om Sverige skulle fått en. :)
För jag tycker, som flera andra att laget inte var komplett.
Roffe är grym dock och jag önskar honom verkligen en medalj individuellt.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka