Sv: Os 2008

Och om detta är det bästa vi kan bringa fram ut våra skogar så är pga av att en ryttare tackar nej så är det hemskt..

Som tur är har vi många otroligt duktiga ungdomar som är redo till nästa OS.

Men det är ju så det är tyvärr, den bista sanningen.

Jag är glad för min gren iallafall (fälttävlan) som gjorde det bästa resultatet i OS av svenskarna lagmässigt trots att dom tappade 2 ryttare till sista dagen.
Fälttävlan behöver få den uppmärksamheten :)

*kl* -Jag red verkligen uruselt, det blev alldeles för mycket gasande och bromsande. Jag var överladdad, ville för mycket. Jag har känt att hon inte är riktigt i form och att jag behövde göra mer. Hon svarade inte upp riktigt som jag ville och därför hade jag ingen riktig plan när jag red in, sade Helena.

saxat från ridsport...

Härligt att gå in i en OS-final utan att ha en plan,joråsåatte...

Undra om hon hade blivit uttagen till OS om de hade vetat då att hon skulle rida Blomman...

Vi kunde skickat någon på uppgång istället för att skaffa lite rutin till London...

Undra om hon hade blivit uttagen till OS om de hade vetat då att hon skulle rida Blomman...

Vi kunde skickat någon på uppgång istället för att skaffa lite rutin till London...

men problemet är väl att vi inte direkt har någon på uppgång direkt? eller är jag helt fel ute?

Ja, jag är också stolt över fälttävlansgänget... I vårt landskap så har tydligen gynnsamma skogar för just den grenen!

Heja Katrin och Magnus!! ( och de andra med för den delen, men man måste vara lite landskapspatriot...) Sen är det lite roligt med när man Katrin så nära så man får se vilka unghästar hon har på lut i framtiden på de små hemliga lokala tävlingarna...;)

Vem skulle det varit? Man kan inte skicka en orutinerad häst OCH ryttare till ett OS.
Det är väl nerver så det räcker och blir över ändå , dessutom skulle ju chansen finnas att bränna den orutinerade hästen rejält. Det åker nog en och annan häst ifrån det här OS: et med krossat självförtroende om man såg de individuella ryttarna i går.

De kunde skickat Lickhammar, Heed.. finns några flera duktiga yngre orädda förmågor som verkligen inte hade haft någonting att förlora..

Man borde ha minst en sådan i laget, och det bästa är om de får rida först också... : )

Hoppas det håller för Norge! :)

Och hoppas Roffe nollar så har vi kanske bronschans..?

Roffe har gjort ett riktigt bra OS, enligt mig. Peter har också varit stabil. Men 2/4 räcker inte.
Tyvärr får ett lag inte se ut så. Att ha 2 som rider för medalj och 2 som rider för sistaplatsen.

Hade vi verkligen inga andra hästar att skicka än de som tjejerna red? Bortsätt från Isaac. Har vi så dåliga djur i Sverige?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka