Sv: Os 2008

Ändelsen "a" är som regel feminin. Därför (jag trodde det också).

Det är bara till att gratulera Norge och Sylve, väl kämpat!!! :bow:

Det kommer vi säkert ha för då kommer inte de tävlandes hästar att behöva åka så långt! :laugh: Och det är ju typ samma klimat också så dit lär de flesta vilja åka tror jag!

Det kommer vi säkert ha för då kommer inte de tävlandes hästar att behöva åka så långt! :laugh: Och det är ju typ samma klimat också så dit lär de flesta vilja åka tror jag!

Jo precis, det blir ju som en "vanlig" internationell tävling, fast lite tuffare kanske ;)

Fast OS är väl "lättare" än VM? Eller jag har då fått för mig att OS hinderna inte är 160 höga? Fast banorna kanske är desto svårare ändå. Någon som vet? (det kanske va i fälttävlan som VM va svårare, för till OS kan man betala sig, inte till VM, dit måste man kvala)

Maxhöjden är 160 jo. Tror att dom rider fler rundor i OS också? Men är inte säker, kanske är ungefär samma. Och att OS i fälttävlan skulle vara lättare för att man kan "betala" sig in. Nja. Det ärinte vilka ryttare och hästar som helst som skulle klara av en sån terrängbana.

Fast OS är väl "lättare" än VM? Eller jag har då fått för mig att OS hinderna inte är 160 höga? Fast banorna kanske är desto svårare ändå. Någon som vet? (det kanske va i fälttävlan som VM va svårare, för till OS kan man betala sig, inte till VM, dit måste man kvala)

Måste kvala till OS med. Finns ingen genväg, i vart fall när det gäller fälttävlan.

OS är svårast.

Tror tom att något hinder kan vara upp till 170cm i banhoppningens final

*kl*
Nu inväntar jag med spänning den mest actionfyllda hästhoppningen under OS... och nej jag menar inte hoppfinalen torsdag kväll ;) utan hästhoppningen i modern femkamp torsdag och fredag. :cool: Deltagarna lottas sina hästar 20 minuter innan start och allt brukar hända :devil: Jag minns ett OS när en korean ramlade av hästen (man blir inte utesluten) med tränset i handen. Han fick tag i hästen, la tyglarna över hästens hals och satte upp och började rida.... :eek: det gick inte så bra men han lyckades efter ett tag att få hästen mot utgången så någon vänlig själ kunde tränsa hästen. :rofl:

Terrängen ft i VM är svårare än OS och har varit så from OS-2004, innan det var terrängen i OS lika svår. Det är pga kvoteringar det kommer med sämre länder i OS som inte kanske borde vara med.
Hopp OS känns ju minst lika svårt om inte svårare än VM hindermässigt.

*kl*
Nu inväntar jag med spänning den mest actionfyllda hästhoppningen under OS... och nej jag menar inte hoppfinalen torsdag kväll ;) utan hästhoppningen i modern femkamp torsdag och fredag. :cool: Deltagarna lottas sina hästar 20 minuter innan start och allt brukar hända :devil: Jag minns ett OS när en korean ramlade av hästen (man blir inte utesluten) med tränset i handen. Han fick tag i hästen, la tyglarna över hästens hals och satte upp och började rida.... :eek: det gick inte så bra men han lyckades efter ett tag att få hästen mot utgången så någon vänlig själ kunde tränsa hästen. :rofl:

Håller det på nu? Isf. på vilken kanal? :O

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka