Sv: Os 2008

ojdå, verkar som jag missat lite nyheter hoppas den inte sabbar finalen

Tack för svar! ska försöka se till att mina lärare låter mig gå tidigt ;)

Fler sändningstider

SVT24
14.00-15.00 Ridsport, hästhoppning, individuell final
17.00-18.00 Ridsport, hästhoppning fortsättning

SVT Play Peking+
11.00-12.20 Modern femkamp, herrar: Ridsport, hoppning
* OBS! Vi bryter 12.20 för damernas final i vattenpolo
15.30-17.00 Ridsport, hoppning individuellt
* SVT24 tar över 17.00. Vi förlänger sändningen, om det blir förlängning i damerna OS-final i fotboll

Hur har vi det med OS-hästarna? Kommer dom att stå på 4 friska imorgon och vara lika smidiga som en Jaguar på jakt :D. Groomsen har väl haft en grym innre tjänst på hästarna, hoppas jag, för nu måste det vara iordningställt utav h-e. Icke en enda muskel får lämnas orörd. Nu ska det visas var skåpet ska stå

Fler sändningstider

SVT24
14.00-15.00 Ridsport, hästhoppning, individuell final
17.00-18.00 Ridsport, hästhoppning fortsättning

SVT Play Peking+
11.00-12.20 Modern femkamp, herrar: Ridsport, hoppning
* OBS! Vi bryter 12.20 för damernas final i vattenpolo
15.30-17.00 Ridsport, hoppning individuellt
* SVT24 tar över 17.00. Vi förlänger sändningen, om det blir förlängning i damerna OS-final i fotboll

Ahhhh, sänder inte SVT 1 eller 2:an någon hoppning alls imorgon?:mad:

*kl*
Har ni sett!

"Finalfavoriter strukna utan förklaring

Tony André Hansen från Norge och Denis Lynch från Irland är bland ett halvdussin finalister som sensationellt saknas på startlistan för OS-finalen i hoppning. Samtidigt finns Lotta Schulz med på startlistan efter att tidigare ha varit reserv.

Övriga strukna är lagguldmedaljören Will Simpson, Bernardo Alves från Brasilien och Christian Ahlmann från Tyskland.

Preliminära besked säger att de har strukits på initiativ av det internationella ridsportförbundet, FEI.

Representanter för FEI avböjde att förklara det inträffade då det hölls presskonferens om den tyfonläget för tävlingarna. En förklaring ska komma vid en presskonferens klockan 12.00 svensk tid, eller genom en pressrelease tidigare.

- Jag kan inte säga något men när ni får besked kommer ni förstå varför, sade en person med nära anknytning till arrangören."
(kopierat från Tidingen Ridsport)

Va e detta?

Cöster är dopad ! Hittade detta på svt play

"10:15 RIDSPORT
Shultz får vara med
Lotta Shultz var reserv till att få vara med i dagens finalhoppning och eftersom tysken Christian Ahlmann har stängts av får Lotta vara med. Enligt det tyska ridsportförbundet visade provet från Ahlmanns häst Cöster spår av det förbjudna ämnet capsaicin."

Hur kan man bara:eek:

Jag har ingen som helst förståelse för detta.

Får ju hoppas att det inte är alla nämda som är dopade- så illa kan det väl inte vara:crazy:

Hittade lite på aftonbladet

"Ytterligare fem ryttare, förutom Hansen, har strukit sig från första finalomgången, plus åtminstone en reserv.

Orsakerna till detta är okända. Det Internationella ridsportförbundet (FEI) ska ha en presskonferens klockan 12 svensk tid, en timme före start. FEI uppger att man då ska ta upp ett flertal ärenden."

Hmm, ja vi får snällt vänta på svar.

Kul för lotta och calibra :-)

Ja, femkampen liknar mer djurplågeri än hästhoppning - såg du den egyptiske ryttaren? Stopp vid varje hinder, sedan piskade han över hästen hängades i munnen och sedan nästa stopp vid nästa hinder osv osv - USCH, ta bort den här sporten om de inte rider bättre eller inför maxfel på banhoppningsdelen.

Ang OS-hoppningen, tråkigt för Tony och även för Denis som har en häst som jag gillar....

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka