Sv: Orkidéer

-kl-

Någon som har en teori om vad som har flugit i min ena orkidé? Jag tror att den har fått en psykos...:crazy:

Brukar de sätta blad så högt upp som möjligt?

dsc_0006_x_web_39115143.jpg

dsc_0004_x_web_39115208.jpg

dsc_0005_x_web_39115256.jpg
Det där TROR jag är ett nytt skott som man kan ta av och plantera i en egen kruka.

http://www.neovita.com/orkideer/no....g&avdelning=artiklar_grund&huvudavdelning=rad

Det tror jag med (eller är ganska säker på det eftersom min såg ut precis likadant fast min hade lite grönare blad) ;) En liten bebis!

Senast ändrad:

:eek:
Hjälp!
Jag kommer säkert att döda den, och jag kommer säkert att börja grina om jag gör det. :cry: :o

Jag törs inte röra den än på ett tag. Den har bara två små rötter än så länge.
Jag ska hålla er uppdaterade...

Du har en keiki! Det har jag med. Har haft i flera år. Den är större än moderplantan just nu... :D

Jag vill också ha en bebis!!
Just nu lyckas jag ju inte ens med att få blommor på mina krakar, bara en massa nya blad....:mad:

alltså, vi har en orkideé hemma och den har blommat tre ggr i rad nu... den har stått i blom minst 1,5 år... och innan de gamla blommorna vissna kommer det nya igen. har inte sett de tidigare på mina andra. de var typ 15 blommor, när alla utom tre hade vissnat kom det 13 nya knoppar med blommor.. nu hade de nästan dött ut och nu kommer en omgång till! jätte kul men e de vanligt?

jonas

Du sköter kanske om dem väl?
Mina gör phalaeonpsis exemplar gör precis samma sak. De blommar konstant. Men de här även till de mest lättskötta arterna och är lätta att få i blom. Njut av dem!

Låt den sitta kvar tills den har utvecklat lite fler fina rötter. Sedan kan du skära av stängeln och plantera ner den i en egen kruka :)

Fina blommor, ca 8 cm från "topp till tå" om jag ser rätt.
Själv anser jag att blommorna bör ligga runt detta mått när det gäller de vita orkidéerna. Stora blommor, då ska de över 1 dm :)

8 cm är den översta och den undre samt den på baksidan är något större men inte 1 dm tror jag. Jag är glad ändå!

Ja, visst är det härligt när man kan fynda dem nästan gratis i "vanliga butiker" :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Det kanske är dumt att starta en egen tråd åt enbart mina orkidéer, men jag tänkte att jag kan hålla mitt orkidéspammande till en egen...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
6 168
Senast: TisseTass
·
Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
5 106
Senast: Stereo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka