Jaa har aldrig sett den förut. Föll direkt Ska verkligen försök att inte ta död på demJisses så fin den rosa färgen är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaa har aldrig sett den förut. Föll direkt Ska verkligen försök att inte ta död på demJisses så fin den rosa färgen är
En av fyra är ju bättre än ingen i alla fall.tydligen hade jag planterat en av de andra orkidéerna med sin plastkruka rakt ner i en annan kruka också så den ska nog gå att rädda. Men får byta till en större ytterkruka, nuvarande får man knappt upp blomman från. Den är dessutom full med grön beläggning
De andra tre som jag har planterat i större krukor (utan plastkruka) har nog inte så goda chanser… samtliga har fullt med mossa och äckelpäckel i krukorna Oops. Inte konstigt att bladen inte direkt är spänstiga
Kan nu följa paketet på leverantörens sida och det verkar som att det bara är informationen om ordern som skickats än och inte själva paketet. Puh! Höll ju på att få hjärtsnörp över det där! De får inte skrämmas på det viset.
Tror att det är för att inga ändringar kan göras längre som de gör så här. Jag har inte varit med om det förut bara.
En av fyra är ju bättre än ingen i alla fall.
Det roliga är att det vet jag ju för jag har beställt från denna orkidéhandlaren många gånger förut, men det är första gången en helg kommit emellan att de bokat frakten och att plantorna skickas. Det var tydligen allt som behövdes för att förvirra mig totalt.Använder man fraktbolag som hämtar upp grejerna brukar man behöva boka frakten i förväg om man garanterat vill att det går iväg nästa arbetsdag, så det vanligaste är att man får ett meddelande dagen innan.
Va?! Gör de? Hmm... Ska dit i morgon, så får ta och hålla utkik efter fyrstänglade nopsisar. Inte bara färgen är vacker, formen på blommorna är väldigt fin den med. Förstår att den följde med hem.Jag kan skvallra om att Blomsterlandet säljer 4-stänglade brudorkideer för 129:- Tyvärr kunde jag bara köpa en för gick redan massa pengar på grejer till odlingslotten. Men denna följde med mig hem onamnad hybrid. Älskar den starka färgen
Visa bifogad fil 90056
Jag hade svårt välja, var flera riktigt fina i min butik. Fanns en fläckig likt de ovan i tråden med väldigt små, lila fläckar, superfin!Va?! Gör de? Hmm... Ska dit i morgon, så får ta och hålla utkik efter fyrstänglade nopsisar. Inte bara färgen är vacker, formen på blommorna är väldigt fin den med. Förstår att den följde med hem.
Själv råkade jag och min kompis halka in på Plantagen idag och så följde den här med mig hem:
Visa bifogad fil 90111
En liten ("liten") Oncidopsis Nelly Isler som jag skrev att jag ville ha förut, sen bestämde mig för att nej - håll dig till nopsisarna, och så blev det som det blev ändå. Har verkligen INGEN självbehärskning när det gäller orkidéer och de hade fler jättefina som jag gick och dreglade på (tror inte de uppskattade det). Sedan kastade jag kärleksfulla blickar på Marantaceaeorna de hade innan vi lyckades ta oss ut därifrån.
Har aldrig haft den här typen av orkidé och får väl se hur det går. Himla synd att de inte har garanti på blommande krukväxter också, för risken att jag mördar den är överhängande. Den står nu precis bredvid luftfuktaren för att luftfuktigheten ska vara tillräckligt hög åt den och förhoppningsvis klarar knopparna sig.
Ja, det är svårt att bara hålla sig till en. Jag har dock spenderat alldeles för mycket denna månaden på orkidéer redan, så nu räcker det (tror jag sagt det minst sju gånger redan).Jag hade svårt välja, var flera riktigt fina i min butik. Fanns en fläckig likt de ovan i tråden med väldigt små, lila fläckar, superfin!
Den ser fin ut, hoppas den klarar sig bra Riktigt fina när de slagit ut.
Låter inte som att du har plågat dem för då hade de inte växt och blommat för dig. En omplantering och regelbunden näring under tillväxtperioden (mars-oktober) och när de blommar uppskattar de dock. Annars skulle jag fortsätta som du gjort eftersom det helt uppenbart fungerar.Tråden är full av vackra orkidéer. Så roligt att se vad ni har och hur ni sköter dem. Toppen med tips på hur man kan göra. Jag har insett att jag nog plågat mina stackars orkidéer. De har inte blivit omplanterade och näring har de inte heller fått. Trots det så blommar ned snällt år efter år. Måste vara en av de mest tacksamma blommor man kan ha.
Så...tråkigt att bilderna uppmuntrar till orkidéinköp.Så eh, det är farligt att kolla på bilderna av era fina orkidéer Det har varit lite för stressigt på sistone, både privat och på jobbet. Jag åkte till plantskolan på lunchen, skulle bara köpa tomatplantor. Råkade vandra in på orkidéeavdelningen, kom hem med en ny nopsis. Och tomatplantor! Det är förvisso hälsosammare än att komma hem med choklad och tomatplantor, vilket det kunde blivit annars när jag tycker synd om mig själv