På vilket sätt är det dåligt?
Av ekonomiska och sociala skäl. Finns ingen vettig anledning att leva i ett särboförhållande om man har familj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt är det dåligt?
Av ekonomiska och sociala skäl. Finns ingen vettig anledning att leva i ett särboförhållande om man har familj.
Ekonomin behöver inte vara bättre för att man bor ihop. Vad gäller det sociala är det ju sådana som du som står för skamningen, som tur är så är inte alla som du utan en hel del människor inser att de inte har med andras förhållande att göra.Av ekonomiska och sociala skäl. Finns ingen vettig anledning att leva i ett sarboförhållande om man har familj.
Jag föreslog särbo men han var inte intresserad av det. Så det är separation kvar, hoppas dock att vi med tiden kan umgås alla och åka iväg och göra saker.
Och uppenbarligen funkar inte de sociala för ts i alla fall. Och de ekonomiska bärs upp enbart pga att ts väljer att gå under för att barnets pappa ska kunna jobba varje helg. Ibland kan det vara bra att ögna igenom ts tidigare trådar för att få grepp om situationen och inte klampa i klaveret.Av ekonomiska och sociala skäl. Finns ingen vettig anledning att leva i ett särboförhållande om man har familj.
Men va? Vem är du ens att sitta på ett internetforum och säga till folk var som är normalt och inte? Har du någonsin hört uttrycket "happy mother, happy baby"?Särboförhållande och familj låter inget vidare och rimligtvis inget man vill föra vidare till sina barn som något normalt.
Och uppenbarligen funkar inte de sociala för ts i alla fall. Och de ekonomiska bärs upp enbart pga att ts väljer att gå under för att barnets pappa ska kunna jobba varje helg. Ibland kan det vara bra att ögna igenom ts tidigare trådar för att få grepp om situationen och inte klampa i klaveret.
Om det inte funkar får hon väl skilja sig. Då har hon iaf möjlighet att bygga upp sitt liv om än i oönskad form.
Och exakt vilken prislapp sätter du på ett fungerande förhållande?
Vi kan ju räkna på kostnaden för särboförhållandet.
Om vi räknar lågt kostar det extra onödiga hushållet 10.000:- i månaden. Anta att hon har 45 år kvar.
10000*12*45=5.400.000
Inte kaffepengar direkt.
Nej det är ju helt klart bättre att Ts går under.Vi kan ju räkna på kostnaden för särboförhållandet.
Om vi räknar lågt kostar det extra onödiga hushållet 10.000:- i månaden. Anta att hon har 45 år kvar.
10000*12*45=5.400.000
Inte kaffepengar direkt.
Jag menar att maken gör rätt som säger nej till särboförhållandet.Jag tror jag måste be om en förklaring. TS bör alltså hellre skilja sig för att det utåt sett är en snyggare lösning ( i somligas ögon) och även om hon inte egentligen önskar ha det så?
Eller hur menar du?
Vi kan ju räkna på kostnaden för särboförhållandet.
10000*12*45=5.400.000
Inte kaffepengar direkt.
Det gör det visst. Lika många skäl som att bo ihop. Jag skulle aldrig klara av att bo ihop med någon. Absolut inte om det är barn med i bilden. Det enda praktiska ekonomiska skälet vore om nån försörjde mej. Vilket aldrig kommer att hända. Jag tar hand om mej själv. Dina antaganden är ju så dumma så det finns inteAv ekonomiska och sociala skäl. Finns ingen vettig anledning att leva i ett särboförhållande om man har familj.
Personligen betalar jag lite mer och har ett lyckligt förhållande där alla inblandade mår bra än är sambo och olycklig.
Fast att de skulle bli lyckliga för att de lever isär är ju rena fantasier.
Jag menar att maken gör rätt som säger nej till särboförhållandet.
Jag tycker att TS ska ge det hela en chans till.
Fast att de skulle bli lyckliga för att de lever isär är ju rena fantasier.
Vad vet du om det? Det har räddat många förhållanden. Förhållanden som numera är lyckliga iställetFast att de skulle bli lyckliga för att de lever isär är ju rena fantasier.