Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag köper 2 kg ost och river i matberedaren och lägger I frysen...Jag har nog aldrig rivit ost i hela mitt liv, det finns ju på påse
Köper förvisso färdigskivad ost, orka hyvla
Jag köper 2 kg ost och river i matberedaren och lägger I frysen...
Jag lackade mina tånaglar i somras. Början av juli kanske.Kom på en till: Att tvätta bort gammalt nagellack. Det tar oftast typ 2 minuter, men sitter väldigt långt inne ibland.
Haha här går det snart åt fast oftast används hushålls men gärna Västerbotten.Vi köper bara när vi ska ha det, två kilo riven Västerbottenost skulle hinna bli dålig i frysen långt innan vi ätit upp den
Mycket tacksam för små förpackningar
Det har definitivt hänt här också!Jag lackade mina tånaglar i somras. Början av juli kanske.
Efter några veckor lär jag kunna klippa bort det sista av naglarna på stortårna som fortfarande har lack
You and me sistahÖppna brev!
Det har jag svårt med!
Riva ost är skittrist.Jag säger bara ”Latmajas pajdeg”. Smält 100 gram smör. Ta bort från plattan och ha i 2,5 dl mjöl. Rör ihop och tryck ut i form.
Mitt hatmoment i pajlagandet är istället att riva ost. Men jag har kommit på att om man köper Västerbottenost och fryser in i lagom stora tärningar så kan man ta fram, tina upp och sedan knusa osten till småsmulor istället för att riva den. Det går så mycket fortare!
Så gör jag med. Köper mycket när det är erbjudandeRiva ost är skittrist.
Ost rev jag - på den tiden jag lagade mat med riven ost - i matberedaren och frös in. Skrapade/skakade ur det jag behövde.
Jag har slutat med det har numera enbart två typer av strumpor köpta i storpack och behöver därmed inte vika dom bara plocka ett par när jag ska använda domVika strumpor. Den högen ligger i soffan efter att ha tvättat i helgen
Skotta snö är ju så tråkigtSkotta snö jag använder bilen till att köra upp spår i snön så länge det går
Jag har slutat med det har numera enbart två typer av strumpor köpta i storpack och behöver därmed inte vika dom bara plocka ett par när jag ska använda dom