Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej är det DU, blir galen på det . Tom rulle på hållaren och ny på golvet.Byta toarulle. Den gamla blir hängandes i hållaren och så har man bara en toarulle på golvet i stället, tills man ska få besök
Ja verkligen, och just att det är så olika också. Jag tycker t ex inte alls att det är så jobbigt att tvätta eller vika den, vilket andra verkar tycka är dööööden. Men att knyta skor är de längsta 10 sekunderna någonsin.Tycker det är roligt att se att det tydligen bara är något helt mänskligt med att tycka att vissa småsaker är jobbigare än andra, och att det inte nödvändigtvis har med lathet att göra (även om det ju förstås inte är helt uteslutet det heller *kollar mig i spegeln* )
Jag använder inte toarullehållaren alls. Den sitter på ett knepigt ställe plus att pappret går av så fort man drar i det. Jag vill ha mer än två cm papper.Byta toarulle. Den gamla blir hängandes i hållaren och så har man bara en toarulle på golvet i stället, tills man ska få besök
Byta rulle är inga problem här. Men att ta med sig den gamla som är slut till återvinningen under vasken i köket - huuh så jobbigtByta toarulle. Den gamla blir hängandes i hållaren och så har man bara en toarulle på golvet i stället, tills man ska få besök
Jag startar kaminen med mina...Byta rulle är inga problem här. Men att ta med sig den gamla som är slut till återvinningen under vasken i köket - huuh så jobbigt
Aaaaa det tar 3 veckor här med...I exets by sa prästen att det tog tre veckor och tre timmar att städa prästgården. Tre veckors gruvande och tre timmars städande.
Jag undrade alltid varför hon inte lejde bort det till den manliga prästfrun
Det är därför det finns resårsnören idag och boasystem.Jag har inte ens tänkt på detta, men det gör ju jag också. Knytskor får förbli knutna och så tar jag på dem med skohorn istället. Jag hade en partner som knöt sina skor mycket omsorgsfullt och varje gång kändes det som man stod i kön på Ica och kunden framför just hade tagit upp en påse med mynt att betala med. Det är kanske inte heller helt rimligt.
Ni har inte sån pantapparat som sväljer nästan en säck i taget.Panta. Jag blir stressad av det av någon outgrundlig anledning. Just nu har vi ett av våra källarförråd helt fullt med pant. Skulle gissa att det rör sig om minst tio sopsäckar (ni vet de där stora) och kanske femton papperskassar. Det går inte att röra sig över golvytan i förrådet. Tur att det finns en bänk så att mina dahlior kan vila någonstans i vinter.
Ännu värre ställa på handfatet som någon på jobbet gör. Roligt när det blir blött...Åh nej är det DU, blir galen på det . Tom rulle på hållaren och ny på golvet.
Du är ju jag! Utom att matlagningen också tar emot. Jag har testat väldigt många gånger att liksom bara inte äta middag så jag ska slippa laga mat. Funkar tyvärr kasst, slutar bara med att jag blir jättehungrig och äter onyttigheter iställetPrecis ALLT som har med hushållsarbete att göra. Plocka i och ur diskmaskin, torka av köksbänken, duka av bordet, betala räkningar, plocka undan grejer (egentligen allt städrelaterat), allt tvättrelaterat (tvättstället står framme och används som garderob tills det kommer ny, blöt tvätt som måste få plats på det), gå ut med sopor, åka till återvinningen (kan ha pappkartonger och påsar med plastförpackningar i bilen i veckor innan jag tar mig tiden att slänga dem. Och då har vi ändå en återvinningsstation precis bredvid jobbet.). Boka tid för besiktning/däckbyte och liknande. Egentligen nästan allt som GÅR att prokrastinera ett tag utan större konsekvenser.
Det enda hushållsarbetsrelaterade som INTE tar emot så där orimligt mycket är matlagning och att vattna krukväxterna. Jag skulle nog behöva ett hembiträde.
Duscha däremot är underbart
Så sant som det är sagt...
Smart! Och i mitt hus ligger kaminen halvvägs till köket om man går från badrummet, så det kortar absolut ner toalettrullens resvägJag startar kaminen med mina...
Men ja. Jaaa-a! Värsta frågan som finns. Typ förlamande jobbig. Spelar ingen roll hur det ser ut i kyl/frys/skafferi heller, kan vara fullt av goda grejer eller halvtomt, det är ändå lika jobbigt att veta vad man ska laga till middag.Sedan kan jag konstatera att den vanligaste frågan i mitt vuxna liv definitivt är "vad ska vi ha för mat idag". Det trodde jag inte när jag var 18. Och det är banne mig kanske det jobbigaste jag vet att fundera över.