Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mor laddar kaffebryggaren med pulver och vatten och allt på kvällen. Då behöver hon bara trycka på en knapp på morgonen så startar kaffebryggaren. Kanske kan vara något att testa?Göra kaffe på morgonen. Har gått så långt att jag numera enbart gör snabbkaffe, dessutom kallt sådant, eftersom jag är för lat för att även ordna varmt vatten.
Diska. Är helt övertygad om att det tar en hel dag att diska trots att jag bor själv och typ aldrig lagar mat
Snart! Ska nog testa det! TackMin mor laddar kaffebryggaren med pulver och vatten och allt på kvällen. Då behöver hon bara trycka på en knapp på morgonen så startar kaffebryggaren. Kanske kan vara något att testa?
Jag är som du. Jag vet att jag har råd men ändå skjuter jag på det till sista sekund. Oklart varför.Betala räkningar. Även om jag vet att jag har pengar till det så tycker jag det är så jobbigt att göra det. Drar jämt på det till absolut sista dagen då jag såklart måste det.
Har inte så många räkningar, så går väldigt snabbt egentligen.
Att lägga in på autogiro borde väl vara det smartaste, men det känns oöverstigligt.
Jag gör inget på lönedagen.Det brukade vara att betala räkningar, nu är typ allt på autogiro och det som inte är det betalar jag på rutin samma dag som pengarna trillar in.
Annars är det nog bara att ta på sig solskydd. Tycker inte om det men har det varje dag.
Jag tycker att det sparar tid att ta alla samtidigt!Jag gör inget på lönedagen.
Så fort räkningen kommer går jag in i appen och schemalägger betalningen till dagen med pengar.
Logga in med mobilt bankid, vika in tvätt, tömma diskmaskinen, slänga sopor och sätta in papper i pärmen. Speciellt logga in med bankid och sätta in papper i pärmen är inte särskilt ansträngande så vet inte varför det är så jobbigt. Just det, gå på toa är onödigt trist också. Mvh 5 år gammalHar ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er bara helt enkelt inte för att göra dem?
För mig är det klippa naglarna på fingrarna, vet inte varför jag drar mig för att göra det (tånaglarna så är ju obekvämt och därför lite av ett projekt, så de ser jag inte som orimligt att de är jobbiga att klippa )
Sätta in papper i mappar, snark vad det är jobbigt. Jag menar, de säker hela 20 papper i året som jag måste sätta in i mappar, jääättejobbigt. Har just nu en bunt med papper som stirrar anklagande på mig från byrån
Jag lever med ständig ekonomisk ångest. Kollar vilka räkningar som behövde betalas vid samma tid året innan etc.Jag tycker att det sparar tid att ta alla samtidigt!
Jag blev tipsade av e kollega att det numera tydligen finns pantstationer där man bara dumpar allt i en tunna. Det sorteras automatiskt och är perfekt om man har mycket.Panta. Jag blir stressad av det av någon outgrundlig anledning. Just nu har vi ett av våra källarförråd helt fullt med pant. Skulle gissa att det rör sig om minst tio sopsäckar (ni vet de där stora) och kanske femton papperskassar. Det går inte att röra sig över golvytan i förrådet. Tur att det finns en bänk så att mina dahlior kan vila någonstans i vinter.
Samma för mig. Själva duschandet är ju trevligt, och att vara ren, men det där torkandet, smörjandet, borstandet och påklädandet efteråt är ett aber.Duscha! Det ska jag göra nu och jag draaaar mig. Jag tycker egentligen inte illa om själva duschandet men allt runt omkring är så omständligt.