Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ring'na är lite gulligt kan jag tycka.
Bättre än "Öööhh aaa det kan vi la jöö"...
Det här med 'na istället för henne är inte specifikt med min dialekt, insåg jag när jag hörde Malin Baryard prata för första gången. Hon pratar väl östgötska? Och jag SVOR över att Flippan var ett sto för jag satt bara och väntade på 'na 'na 'na hela tiden så jag missade vad hon egentligen pratade om. :meh:

f0EbEKJ.jpg

Jag retar mig på att alla inte bara kan hålla till höger, oavsett om jag går, cyklar eller kör bil (bilförare är ändå bäst på att hålla till höger :D). Skitstörigt! Om du kommer till en rulltrappa, där den ena går i "rätt" riktning och den andra i motsatt, vilken är det som går på rätt håll då? Den till höger! Ska det vara så jävla svårt? Jag brukar köra chicken race nu när jag går med barnvagn och möter andra :devil:

Själv stör jag mig något alldeles förbannat på folk som inte kan köra på vajerväg! :rage:
Visst, fine, du är inte van, du tycker det känns trångt och läskigt och du vågar dig inte över 70-80, jag fattar - man ska ju inte köra fortare än man känner att man klarar av! Men ge fan i att gasa upp till 120 när det blir dubbelfiligt!!! :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Sjukt irriterande!! Jag har aldrig fattat varför en del kör så! Nu kanske jag kan störa mig lite mindre på det ;)

Jag retar mig på att alla inte bara kan hålla till höger, oavsett om jag går, cyklar eller kör bil (bilförare är ändå bäst på att hålla till höger :D). Skitstörigt! Om du kommer till en rulltrappa, där den ena går i "rätt" riktning och den andra i motsatt, vilken är det som går på rätt håll då? Den till höger! Ska det vara så jävla svårt? Jag brukar köra chicken race nu när jag går med barnvagn och möter andra :devil:

Håll dig borta från Slussens tunnelbanestation för där är det helt klart vänstertrafik som gäller!

Och ja, jag stör mig ganska mycket på personer där som inte håller vänster även när de nu tillochmed har satt upp skyltar om det ;)

Men för helsikke! Vad är Tånera för något? Ni kan ju inte bara skriva något så konstigt och inte berätta vad det är. Har suttit halva lunchen och försökt komma på vad det kan vara. Men nähä ni tvingar mig att fråga.

Hattar hatar mitt huvud och skulle förmodligen kräka ut det om de kunde.
Seriöst. Jag kan bara inte ha hatt. Ser inte klok ut.

Åh det där påminner mig om en grej. Jag har också förnamn.efternamn@ som epostadress och trots det stavade en av mina professorer konsekvent fel på mitt namn. Han ville hela tiden slänga in ett H i mitt namn, trots att det verkligen inte ska vara där. En gång när jag skulle svara på ett mail till honom så hade jag druckit en G&T och kom på en suverän idé - jag slängde in ett H i hans namn. Skrev således "Hej Glhenn!" i mailet. I nästa svar jag fick hade han stavat mitt namn rätt :angel: :rofl:.
Ibland tror jag att jag älskar dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka