Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom att tänka på den här tråden igår när jag såg en skåpbil från en lokal rörfirma med en skitdålig slogan, dessutom med en jättekonstig meningsuppbyggnad. "Rör det rör? Rör det oss!" Vad fan? :banghead:
Haha, ja den där sloganen är såå dålig! Undrar om det är flera olika rörfirmor i sverige som har kommit på den och använder den :rofl:

Okej, eftersom ingen verkar tagit upp det här så får jag väl göra en insats. Jag stör mig så på dammsugare och dammsugning (framförallt om jag är den som utför aktiviteten). Det låter, är tyngt, tråkigt, omständigt, dammsugaren är klumpig, påsen blir full för fort, det går inte att dammsuga mattor och det är så himla bökigt att släpa med sig dammsugaren i trappan :mad: Jag går från normal till irriterad för att sen övergå till passivt aggressiv och slutligen aktivt aggressiv när jag dammsuger hemma :o

Men JAAA! Jag är en ganska avslappnad och harmonisk människa under de flesta omständigheter, och det krävs rätt mycket för att göra mig arg (jag har vänner som har känt mig i åratal men aldrig har sett mig ens lite irriterad), men dammsugning förvandlar mig till ett monster. Dammsugarljud är som en rostig sågklinga på mina nerver, och eftersom dammsugare dessutom tillverkas för att vara så bökiga och omedgörliga som möjligt så slutar de flesta dammsugningar här med raseriutbrott. Katterna flyr när dammsugaren kommer fram, men jag misstänker att det inte i första hand är den de är rädda för...

Men JAAA! Jag är en ganska avslappnad och harmonisk människa under de flesta omständigheter, och det krävs rätt mycket för att göra mig arg (jag har vänner som har känt mig i åratal men aldrig har sett mig ens lite irriterad), men dammsugning förvandlar mig till ett monster. Dammsugarljud är som en rostig sågklinga på mina nerver, och eftersom dammsugare dessutom tillverkas för att vara så bökiga och omedgörliga som möjligt så slutar de flesta dammsugningar här med raseriutbrott. Katterna flyr när dammsugaren kommer fram, men jag misstänker att det inte i första hand är den de är rädda för...

Jag köpte en supertyst dammsugare i vintras. Det är banne mig ett av de bästa besluten på länge - plötsligt får jag inte impulser att döda bara för att det behöver städas golv!

f0EbEKJ.jpg

Vänta bara, jag kan toppa det där.

Jag stör mig också orimligt mycket på spansktalande människor som i skrift på engelska eller ännu värre på svenska envisas med att skriva "jajaja" istället för "hahaha"

När jag var yngre trodde jag att personerna i fråga tyckte jag var astråkig som svarade på typ allt jag skrev med "Jaja"!

Sen insåg jag varför de gör det, men stör mig inte mindre för det.

Att packa flyttlådor! Eller jag kanske stör mig mer på mig själv när jag ska packa, *lägger i lite böcker* lyfter och tänker det går i mer, inte så tungt än *lägger i mer böcker* inte för tungt än *lägger i liite mer böcker* för tungt! :banghead: så nu har jag 3 nypackade lådor som är lite för tunga för mig :meh: men för snål för att packa om, då går det ju åt fler kartonger :wtf:

En ny!!
Var på trevlig middag med jobbet igår och allt frid och fröjd tills maten kommer och jag drar in min stol mot bordet och aset vickar!!:eek::nailbiting:

Så varenda gång jag lutar mig lite fram "vick". Rätar på mig "vick". Lutar mig tillbaka och lyssnar "vick".

INTE OKEJ PÅ NÅGOT PLAN :rage::rage::rage:
Ville bara kasta mig ner på golvet och lägga en vikt servett under stoleländet men tydligen är inte det socialt accepterat. :meh::wtf:

Att packa flyttlådor! Eller jag kanske stör mig mer på mig själv när jag ska packa, *lägger i lite böcker* lyfter och tänker det går i mer, inte så tungt än *lägger i mer böcker* inte för tungt än *lägger i liite mer böcker* för tungt! :banghead: så nu har jag 3 nypackade lådor som är lite för tunga för mig :meh: men för snål för att packa om, då går det ju åt fler kartonger :wtf:

Tips: Packa böcker i dubbla papperskassar. Det blir lagom tungt och lättare att bära än en kartong.:idea:

Det där förekommer i vardagen också. Jag har ett finskt namn som slutar på -la. Väldigt många vill att det ska sluta på -lainen. Som om varje efternamn i Finland slutar på -ainen. Varför göra det svårare än det är? Finns inget -ainen i mitt namn.
Har även jag ett finskt efternamn, där jag hört folk blanda in både ä, r och z på platser jag trodde det var typ fysiskt omöjligt att göra det, haha! Jag är dock van med att jag heter "Ja... Ja... Ja någonting" i efternamn ;)

En ny!!
Var på trevlig middag med jobbet igår och allt frid och fröjd tills maten kommer och jag drar in min stol mot bordet och aset vickar!!:eek::nailbiting:

Så varenda gång jag lutar mig lite fram "vick". Rätar på mig "vick". Lutar mig tillbaka och lyssnar "vick".

INTE OKEJ PÅ NÅGOT PLAN :rage::rage::rage:
Ville bara kasta mig ner på golvet och lägga en vikt servett under stoleländet men tydligen är inte det socialt accepterat. :meh::wtf:
Du har inte varit i Grekland, I take it? Där vickar borden. Alltid. Men det är bara att vinka på servitören så kommer han pilande med en dubbelvikt pappbit eller liknande, hukar sig ner och pillar in den under ett av benen. På många tavernor har de en liten hög kilar för ändamålet liggande i köket. Fullständigt socialt accepterat :D

Du har inte varit i Grekland, I take it? Där vickar borden. Alltid. Men det är bara att vinka på servitören så kommer han pilande med en dubbelvikt pappbit eller liknande, hukar sig ner och pillar in den under ett av benen. På många tavernor har de en liten hög kilar för ändamålet liggande i köket. Fullständigt socialt accepterat :D
Men de dricker en del mer vin än vi gör va?

JAG stör mig på att jag packade samtliga flyttlådor när vi skulle sälja vårt hus , inklusive exets kläder !, ( vi skulle skiljas ) han packade typ 3-4 lådor av sammanlagt 140?
Men
Detta faller också under rimliga orsaker som stör mig ;)

Har även jag ett finskt efternamn, där jag hört folk blanda in både ä, r och z på platser jag trodde det var typ fysiskt omöjligt att göra det, haha! Jag är dock van med att jag heter "Ja... Ja... Ja någonting" i efternamn ;)

Även jag har haft ett finsk efternamn, det är mitt användarnamn här. Jag tycker inte att det är så svårt attt uttala men tydligen är det det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka