Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
På temat felaktiga stavningar/uttal på namn. Min namnkombination är två vanliga svenska namn med bindestreck mellan plus ett relativt enkelt men ovanligt efternamn. Andra delen av förnamnet blir ofta felstavat trots att jag nittionio gånger av hundra specifierar att det ska vara K och inte C. Och efternamnet har jag sett så många felstavningar på att jag undrar om folk på riktigt är idioter. Det är fem bokstäver liksom. Fem!

Mitt efternamn är bara FYRA bokstäver men har tydligen en oändlig mängd stavnings- och uttalsvarianter.

Åh, kom på en störig grej till! Jag stör mig på att jag är så himla ful i mössa! Passar inte alls mig OAVSETT mössa dessutom, men jag måste ha mössa typ september-april annars fryser jag ju:nailbiting: Och bara för det så upplever jag det som att typ var och varannan människa går omkring och är assnygga i sina mössor :meh:

Jag stör mig och fullkomligt avskyr att sitta nära när någon plockar ut disken ur diskmaskinen, speciellt när de ställer sig och noggrannt sorterar bestick, a la klinkiklankiklirriklang !!! Eller tallrikar en och en i sakta mak, klirrklirrklirr. Och om detta utförs sent på kvällen eller på morgonen måste jag verkligen gå därifrån. Men gör jag det själv så är det inga problem, jag inbillar mig att jag sköter det så snabbt och effektivt att det orsakar alla minimalt med smärta. Men alla andra utom mig tror jag inte tänker på det, och utför denna syssla väldigt ineffektivt! Logiskt? Mnja. Men så är det :P

Det är alltid andra som väsnas. Själv låter jag bara. :D

Vad fick dig att sluta röka?

Jag behöver inte stöd från andra när jag ska gå ner i vikt eller när jag har bestämt mig för att göra en förändring Andra människor kan inte motivera mig att sluta äta godis (tex) Tvärtom blir jag irriterad om någon annan lägger sig i min beslut
Peppen får jag från resultatet jag uppnår

Vilken sjukt störig person du verkar vara. Stör mig faktiskt enormt på dig. Dessutom är det du som är förmäten om någon.

Du kan få min hjärntumör som gör att jag går upp i vikt så får vi se hur roligt du kommer att ha med din vilja. Du kommer vara så sanslöst pepp! :love::turd:

"Medlem på internetforum fick överta chocktumör, se den enorma fettexplosionen här!"

"Viljan av stål brast, chockkroppen body slam:ar nu viljelösa offerkoftetjockisar på stan!"

@sweep Jag tycker att det är skitbra att de i Klartext pratar långsamt. Det är många SFI-elever som använder det programmet för att kunna hänga med i svenska nyheter även innan de har blivit haj på svenska, och då är det faktiskt helt rätt att det går långsamt :)

Om man inte har behov av lätt svenska finns det ju egentligen ingen anledning att lyssna på program på just lätt svenska.
Exakt!!!
Låt bli att lyssna.

Vi som undervisar i svenska har stgor nytta av programmet.

Ja. Du ska LIDA :devil:

Men det är inte från Hisingen alltså?

Har satt på mig dumstruten nu.
Nä jag är helt från andra sidan så det borde inte vara begränsat till just Hisingen. Har nog aldrig tänkt på om det kommer från någon särskild del av Göteborg. Ska man vara petig är jag född precis utanför men pratar ändå så dumt. :p

Har satt på mig dumstruten nu.
Nä jag är helt från andra sidan så det borde inte vara begränsat till just Hisingen. Har nog aldrig tänkt på om det kommer från någon särskild del av Göteborg. Ska man vara petig är jag född precis utanför men pratar ändå så dumt. :p
Nu kommer du att tänka på mig varje gång du hör dig själv säga det :angel:

Själv säger jag gärna ONGEN från min ursprungsdialekt. :love: (Förmodligen låter det fasansfullt)

Nu kommer du att tänka på mig varje gång du hör dig själv säga det :angel:

Själv säger jag gärna ONGEN från min ursprungsdialekt. :love: (Förmodligen låter det fasansfullt)

Då kanske jag lägger av med ofoget! :D

Haha, ongen låter hemskt tycker jag. Som om det är smärtsamt att uttala typ. :angel:

Aldrig hört. Men talad dialekt stör mig inte. Med mitt ursprung från norrut i Bohuslän är jag inte i positonen att ha synpunkter på dialekter. :angel: Men jag har svårt att ursäkta felaktigt skriftspråk med att det är dialektalt. "Vars har du hästen?" :yuck:

Fast just här är det ju svårt att inte skriva de företeelser vi stör oss på...

Apropå namn, jag har ett halv-ovanligt förnamn som med "s" på slutet blir ett rätt vanligt killnamn. Blev lagom störd idag när jag fick ett svar på en skrivelse jag skickat och den var adresserad till killnamnet ist :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka