Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan också bli galen på talad dialekt. Detta med cykelen och pendelen och sadelen är bara för :banghead::banghead:
Skåningar som säger uss istället för oss :D

Jag tittade på Fosterland när Önnevall var på landet utanför Simrishamn och pratade med Epatraktorkillar. På gränsen till att textning hade behövts :D

Jag är en sån som är väldigt mån om att stava andra människors namn rätt efter att i hela mitt liv behövt rätta andra som stavat mitt egna namn felaktigt. Och om de sen FORTSÄTTER att stava fel efter att jag redan har rättat dem en gång:eek: De anser nog att problemet är en smula orimligt att irritera sig på, men jag blir fan vansinnig:rage:

Oj, nu har jag läst hela tråden i ett svep och är så orimligt irriterad att jag måste göra en lång lista.

Följande saker är orimligt irriterade (utan inbördes rangordning):
:turd: Garderobs- och skåpdörrar samt byrålådor som inte är stängda. Det stör ögat, man kan slå huvudet i dem och monstren kan smita ut.
:turd: Folk som gör en stor affär av särskrivningar, i synnerhet om de har gått med i Facebook-gruppen för ändamålet. Det finns andra grammatiska fel att uppröras över, samt krig, svält och världsbrand.
:turd: Folk som delar Google-översatta snyftare på Facebook.
:turd: Folk som föser en åt sidan i stället för att säga "ursäkta" och vänta på att man flyttar sig (de ska DÖ).
:turd: Folk som ska truga i en kakor, godis eller alkohol när man sagt att man inte vill ha.
:turd: När man står och fixar med hästen utanför stallet och en barnfamilj stannar och tittar och föräldern ska berätta för barnet precis allt man gör ("nu spänner tanten skärpet på hästen"). Jag tycker egentligen av princip att det är bra att barnfamiljer besöker stallet och att föräldrar berättar saker för sina barn. Men ändå.
:turd: På temat föräldrar som berättar saker för barn: Jag stör mig som f-n på föräldrar som inte interagerar med sina barn när de åker med allmäna transportmedel. Av någon anledning verkar det finnas ett samband mellan föräldrar som konverserar med sina barn = barn som uppför sig, och föräldrar som ignorerar sina barn eller bara säger åt dem att vara tysta och snälla = barn som lever rövare.
:turd: Soprummet: Vi har en vagn för småeletronik. Tjock-tv, mikro och dammsugare är inte småelektronik. Och de som inte plattar till sina pappersförpackningar borde läggas bakbundna framför en ångvält.
:turd: När man justerat ett abbonnemang för att spara pengar och blir uppringd dagen efter av en representant för företaget som försöker sälja på en ett dyrare abbonemang (fantastiskt erbjudande, tjoflöjt!)
:turd: Klassikern: Skidbacke i osten.
:turd: Institutioner som erbjuder allmänna datorer men inte har rengöring av tangentbordet i städrutinen. :wtf:
:turd: Ljudet av blyertspenna.
:turd: När det i en utlysning står att man ska skicka in papper A, B, C, D och E som bilaga men det elektroniska systemet i stället kräver papper A, C, F och G (och F och G inte går att fixa i en handvändning).
:turd: Knäckebrödsandedräkt.
:turd: Att såna som "tränar" cykling a) måste cykla så j-a fort b) inte kan ta med lås till cykeln utan måste släpa in dem överallt. Ursäkta, men man får mer motion om man cyklar på en gammal trög cykel som inte går så fort, samt av luftmotståndet som ett rejält lås erbjuder.
:turd: Paraplyer. Nej, jag vill inte ha ögonen utpetade av dig.

Ja, det var väl allt för nu.

Jag är en sån som är väldigt mån om att stava andra människors namn rätt efter att i hela mitt liv behövt rätta andra som stavat mitt egna namn felaktigt. Och om de sen FORTSÄTTER att stava fel efter att jag redan har rättat dem en gång:eek: De anser nog att problemet är en smula orimligt att irritera sig på, men jag blir fan vansinnig:rage:

Åh, jag med.

På jobbet har jag liksom förnamn.efternamn som mailadress, så är man osäker är det bara att kolla facit innan man svarar. Men ändå händer det oerhört ofta att man får ett : "Hej felstavat förnamn!".
Mitt namn slutar med "-elle", och folk vill av någon anledning gärna plocka bort det sista e:et.

Just nu irriterar jag mig på kvinnan som i typ tio minuter gnällt på att bussen var sen men som själv gör bussen ännu senare för att hon inte kunde ta en minut och fråga innan hur kortbetalning på bussen går till. Vi har liksom en specifik västtrafik säljare i huset vid busshållplatsen. Hur svårt/komplicerat kan det vara liksom. En vanlig jävla betalkortsterminal ala BABS liksom. :arghh::rage::banghead:

På jobbet har jag liksom förnamn.efternamn som mailadress, så är man osäker är det bara att kolla facit innan man svarar. Men ändå händer det oerhört ofta att man får ett : "Hej felstavat förnamn!".
Åh det där påminner mig om en grej. Jag har också förnamn.efternamn@ som epostadress och trots det stavade en av mina professorer konsekvent fel på mitt namn. Han ville hela tiden slänga in ett H i mitt namn, trots att det verkligen inte ska vara där. En gång när jag skulle svara på ett mail till honom så hade jag druckit en G&T och kom på en suverän idé - jag slängde in ett H i hans namn. Skrev således "Hej Glhenn!" i mailet. I nästa svar jag fick hade han stavat mitt namn rätt :angel: :rofl:.

På temat felaktiga stavningar/uttal på namn. Min namnkombination är två vanliga svenska namn med bindestreck mellan plus ett relativt enkelt men ovanligt efternamn. Andra delen av förnamnet blir ofta felstavat trots att jag nittionio gånger av hundra specifierar att det ska vara K och inte C. Och efternamnet har jag sett så många felstavningar på att jag undrar om folk på riktigt är idioter. Det är fem bokstäver liksom. Fem!

Åh det där påminner mig om en grej. Jag har också förnamn.efternamn@ som epostadress och trots det stavade en av mina professorer konsekvent fel på mitt namn. Han ville hela tiden slänga in ett H i mitt namn, trots att det verkligen inte ska vara där. En gång när jag skulle svara på ett mail till honom så hade jag druckit en G&T och kom på en suverän idé - jag slängde in ett H i hans namn. Skrev således "Hej Glhenn!" i mailet. I nästa svar jag fick hade han stavat mitt namn rätt :angel: :rofl:.
:rofl:
Du är min idol!
:rofl:

På temat felaktiga stavningar/uttal på namn. Min namnkombination är två vanliga svenska namn med bindestreck mellan plus ett relativt enkelt men ovanligt efternamn. Andra delen av förnamnet blir ofta felstavat trots att jag nittionio gånger av hundra specifierar att det ska vara K och inte C. Och efternamnet har jag sett så många felstavningar på att jag undrar om folk på riktigt är idioter. Det är fem bokstäver liksom. Fem!

B u m p o :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka