Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mollyphlox Att läsa på en Kindle är inte alls som att läsa på en skärm utan snarare som att läsa på papper. Gör noll ont i ögonen utan är bara superpraktiskt :).

@tanten Fast även om folk skämtsamt beskriver katter så så är de faktiskt inte onda eller försöker jävlas. Jag tycker katten låter otrygg.
Jag är verkligen ingen expert på katters kroppsspråk.

Jag tolkar honom som självgod, lat, matintresserad, odräglig och lönnfet spinnmaskin. :D
Och godlynt. Han är inte ondskefull eller elak. Han är en livsnjutare. En av njutningarna är att klösa sönder mina möbler. Och tapeter.
Ännu har jag inte hittat det klösunderlag som går upp mot mina tapeter i trappan....

Eller soffan. Tur att jag inte har en Malmstensoffa.

Nä. Jag har typ ett dussin argument mot kattlucka :D

Och nej. Han kan pinka i protest mot att det är FEL dörr som är öppen.... Han är inte heller den skarpaste kniven i lådan.
Jag tror inte att katter kissar i protest. Sätt ut fler kattlådor, t ex en i hallen om han nu brukar kissa där. Och klipp klorna (ett par mm räcker) så minskar klösbegäret en smula och klorna förstör inte lika mycket.

Jag tror inte att katter kissar i protest. Sätt ut fler kattlådor, t ex en i hallen om han nu brukar kissa där. Och klipp klorna (ett par mm räcker) så minskar klösbegäret en smula och klorna förstör inte lika mycket.
Ja du. Flera kattlådor finns. Klorna klipps.

Jag tror inte att han kissar i protest. Han är bara lat.
Bild på den otrygga röda ;)
20151114_205130_zpsqowx2hyk.jpg

Ja du. Flera kattlådor finns. Klorna klipps.

Jag tror inte att han kissar i protest. Han är bara lat.
Bild på den otrygga röda ;)
20151114_205130_zpsqowx2hyk.jpg
Klösandet kan ju vara svårt att komma åt eftersom det är en stark drift och allt det där, men att kissa inomhus utanför lådan är ett tecken på otrygghet och missnöje. Katter gör inte så bara för att de är lata eller puckade. Du behöver kanske flytta på lådorna eller ha ännu fler. Ni är ju båda två missnöjda med situationen som den är nu.

Har haft diskmaskin i en vecka själv. Det enda jag ångrar är att jag inte skaffade en tidigare. Go diskmaskin! :banana::love:
Det dumma var att när jag bodde i en lägenhet först med plats för stor diskmaskin, men precis när mamma och dom hade renoverat färdigt köket och bytt diskmaksin och sa att jag kunde få den gamla, då flyttade jag till huset och det får inte plats en stor diskmaskin här... skit, annars hade jag haft en redan, gratis dessutom. Nu måste jag köpa en bänkdiskmaskin istället. :down:

Det dumma var att när jag bodde i en lägenhet först med plats för stor diskmaskin, men precis när mamma och dom hade renoverat färdigt köket och bytt diskmaksin och sa att jag kunde få den gamla, då flyttade jag till huset och det får inte plats en stor diskmaskin här... skit, annars hade jag haft en redan, gratis dessutom. Nu måste jag köpa en bänkdiskmaskin istället. :down:
Bänkdiskmaskin är ju lätt bättre än inget! Antar jag iaf, jag gjorde tvärtom - planerade bänkdiskmaskin aslänge, flyttade och skaffade en stor :D

Bänkdiskmaskin är ju lätt bättre än inget! Antar jag iaf, jag gjorde tvärtom - planerade bänkdiskmaskin aslänge, flyttade och skaffade en stor :D
Precis, förvisso sparar jag pengar på att diska själv, men det är så tråkigt, egentligen borde man diska efter varje måltid, men det orkar inte jag och då blir det diskberg som är asjobbiga att ta sig igenom... självförvållat, ja... :angel:

Precis, förvisso sparar jag pengar på att diska själv, men det är så tråkigt, egentligen borde man diska efter varje måltid, men det orkar inte jag och då blir det diskberg som är asjobbiga att ta sig igenom... självförvållat, ja... :angel:
Know the feeling, jag anammade att diska varje gång jag lagar mat iaf men... Alltså, det är så mycket skönare att slänga in skiten i en maskin och göra nåt annat :angel::D

stör mig i vanlig ordning också på småbarn eller rättare sagt främst deras föräldrar som pedagogiskt måste låna barnen göra allt medan de med löjlig stämma är överpedagogiska typ "jo men vet du VAD lilla Olle vet du var som händer nu när du tryckte på den här knappen?"
JO JAG VET, DET TAR SJU HUNDRA GGR LÄNGRE TID FÖR ALLA SOM STÅR BAKOM ER I KÖN!!! :banghead::banghead::banghead:

Högst medveten om att jag är en bitter tant joråsåatt :angel::rofl:

Jag var under många år motståndare tll diskmaskin men så skaffade vi en och jag fattar ärligt inte hur man kan leva utan.
Så fort jag fick möjlighet så installerade jag en här i huset. Älskar den. Diskar ingenting för hand. Är det ömtåligt sänker jag temperaturen och tar bara lite diskmedel.

På den tiden jag red flera hästar om dagen körde jag hjälmen i maskinen lite då och då. Tom maskin i övrigt, och max ett kryddmått diskmedel.

Hjälmen blev som ny!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 252
Senast: Lilla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 745
Senast: netia
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 267
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 139
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar