Orimliga saker som ger dig tillfredsställelse eller glädje

En gång fyllde jag ett hönät till en helt perfekt runt boll. Alltså den var så jämn och snygg att jag fick gåshud. Jag var så (orimligt?) nöjd att jag gick omkring med den i stallet och visade alla. De var dock inte lika imponerade som mig, av någon anledning.
Vilka oförstående vänner du har :nailbiting: Jag hade varit imponerad iallafall :D:p

Jag blir himla nöjd när saker PASSAR.
Kan förstå det, för det händer nästan aldrig mig :meh: köper jag något för t.ex. förvaring så är endera något av det jag tänkt förvara för stort, eller själva förvaringslådan/vadetnuär fel format för utrymmet :banghead:

Knåda deg. Det är något med att bara gräva ner fingrarna och sedan stå i flera minuter och bara knåda. Jag säger till folk att det är poesi, och de tittar konstigt på mig. De förstår sig bara inte på det underbara i en så där perfekt småkletig deg.

Ullared! :love::o
När jag efter månader av väntan samt ha åkt alla milen (tar ca 6 timmar) äntligen får en kundvagn i näven samt höra rasslet från denna när jag kör in i affären. DÅ är jag lycklig och shoppingabstinensen stillas. :D

Jag älskar att ha rätt :D
Den här måste jag utveckla för det är en sak jag älskar. När sambon påstår något, jag säger emot, han står på sig så jag orkar inte utan tänker att han får tro vad han vill, jag vet ju. Sen googlar han för att överbevisa mig (han kan inte släppa saker utan måste övertyga) och så visar det sig att det var JAG som hade rätt :-) Bäst ever.

Knåda deg. Det är något med att bara gräva ner fingrarna och sedan stå i flera minuter och bara knåda. Jag säger till folk att det är poesi, och de tittar konstigt på mig. De förstår sig bara inte på det underbara i en så där perfekt småkletig deg.
Poesi. :love:

Jag älskar att baka bröd. Det är kreativt, skapande, fysiskt, luktar gott, hemtrevligt - och smakar underbart.

Den här måste jag utveckla för det är en sak jag älskar. När sambon påstår något, jag säger emot, han står på sig så jag orkar inte utan tänker att han får tro vad han vill, jag vet ju. Sen googlar han för att överbevisa mig (han kan inte släppa saker utan måste övertyga) och så visar det sig att det var JAG som hade rätt :-) Bäst ever.

Åååh, så himla härligt! :love:

Krypa upp i soffan en ledig vintermorgon och titta på skidor på tv.
Cykla på en alldeles ny väg.
Dricka ljummen burköl utomhus tidigt på eftermiddan en försommardag.
Bada i sjöar och hav. Morgondopp, kvällsdopp, svettiga promenaddopp, bastudopp om vintern...
Vara ensam hemma och diska med nåt intressant radioprogram på, eller ta tag i nåt sorteringsprojekt.
Utforska en ny liten småstad.
Ligga tryggt inomhus i sängen medan det åskar ute. Eller sitta och titta på blixtarna.
Lyckas passa på att göra nåt kul på betald sysslofri arbetstid.
Vakna av att sonen tittar upp, skiner som en sol och utbrister "mamma?!!" som att han är helt överväldigande lycklig över att jag finns där även denna morgon.
Lukta på en häst.

Att jag äntligen lyckades smälla den där blomflugan som flygit runt mig i flera timmar! Sjukt nöjd, var nära slänga ut datorn genom fönstret innan, så irriterad var jag.

I morse kl. halv nio när jag slog mig ner i soffan med nybytt och nöjd bebis, efter att de andra barnen hade kommit iväg till skolan utan mankemang (en utklädd till påskkärring och en med matsäck till fotbollscup). Allt var lugnt. Diskmaskinen och tvättmaskinen surrade. Aaah. Sedan att köket såg (ser ut fortfarande) som om en bomb briserat, vad gör väl det! Nöjd tillbringade jag resten av förmiddagen sovandes i soffan med bebban (vilket förövrigt också är helt ljuvligt :love:).

Att få "mata på" ger mig otroligt mycket tillfredsställelse också. Som tur är har jag smala barn som gör av med hiskeliga mängder energi så att jag med gott samvete kan spilla i en skvätt grädde i morgongröten.
Lycka är att ha en svårfödd häst som jag får fodra på (nuvarande är extremt lättfödd, vilket är trevligt för plånboken men i övrigt otroligt otillfredställande ). Att räkna ut foderstat och få ihop värdena är också en känsla av glädje (fast det kanske mer här hemma i stolt för...tråden).

När vi gör saker tillsammans hela familjen, i synnerhet utomhus.
När jag är ute i skogen.
När jag sitter till häst.
Att mocka och bädda fint i boxen och sopa stallgången (konstigt nog är det inte alls samma känsla att städa hemma :angel:...).

Jag måste bara nämna en sak som jag inte skrev med i mitt första inlägg:
Att se min vuxna tik springa. Hon är så otroligt liten i kroppen för att vara saluki och ser lite fånig ut många gånger. Men när hon springer... Idag var vi på ett stort, fint fält där hon verkligen kunde sträcka ut. Solen sken och hon flög fram. När hon springer är hon ett rejält kraftpaket, ett smidigt sådant som bara svävar fram. Jag har sett många salukis springa, men just den här dåren... (Och för er som inte vet hur snabbt en saluki springer.. Hon kommer upp i ca 70km/h när hon tar i för fullt.)

Så ja, hon sprang där, jag tittade och bara njöt :love: Unghunden sprang också såklart, men hon är inte lika läcker att titta på, inte än i alla fall.

Att få "mata på" ger mig otroligt mycket tillfredsställelse också. Som tur är har jag smala barn som gör av med hiskeliga mängder energi så att jag med gott samvete kan spilla i en skvätt grädde i morgongröten.
Lycka är att ha en svårfödd häst som jag får fodra på (nuvarande är extremt lättfödd, vilket är trevligt för plånboken men i övrigt otroligt otillfredställande ). Att räkna ut foderstat och få ihop värdena är också en känsla av glädje (fast det kanske mer här hemma i stolt för...tråden).
.

Åh, du är lite som min mor! Hon älskar att mata djur. Som tur är kan hennes katt ha fri tillgång på mat utan att bli tjock... Men varje(!) gång som mina hundar äter hos henne, vilket sker några gånger i veckan, så får jag säga till morsan att det är dags för hennes favoritstund på dagen. Då sätter hon sig i fåtöljen i samma rum som hundarna och lyssnar på när de äter, hon blir nöjd och glad då :D

Att ta på sig ett par nya strumpor :love: Skulle jag bli rik skulle jag unna mig nya strumpor varje dag :D Skit i annan lyx, bara jag har nya strumpor. Det kan inte bli en dålig dag då :D

Att titta på min katt när hon sover. Det måste vara just hon. Andra katter jag haft har inte alls haft samma effekt, men jag har aldrig haft ett sp starkt band med någon som jag har med henne. Jag fylls med lycka och ett sådant lugn i kroppen som jag aldrig annars upplever. Jag kan bli alldeles tårögd av kärlek och sitta och titta på henne i en evighet.

Det var dom där två som inte skrivits innan. Och mina starkaste också.

:love:
I morse kl. halv nio när jag slog mig ner i soffan med nybytt och nöjd bebis, efter att de andra barnen hade kommit iväg till skolan utan mankemang (en utklädd till påskkärring och en med matsäck till fotbollscup). Allt var lugnt. Diskmaskinen och tvättmaskinen surrade. Aaah. Sedan att köket såg (ser ut fortfarande) som om en bomb briserat, vad gör väl det! Nöjd tillbringade jag resten av förmiddagen sovandes i soffan med bebban (vilket förövrigt också är helt ljuvligt :love:).

När vi gör saker tillsammans hela familjen, i synnerhet utomhus.
När jag är ute i skogen.
När jag sitter till häst.
Att mocka och bädda fint i boxen och sopa stallgången (konstigt nog är det inte alls samma känsla att städa hemma :angel:...).
Åh, jag glömde det viktigaste; att se mina barn tillsammans, hur fina de är mot varandra och hur de tar hand om varandra, ger den största glädjen och tillfredställelsen och får moderhjärta att svälla :heart:love:.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 696
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V