Orimliga saker som ger dig tillfredsställelse eller glädje

När jag är i fas med mina podcasts! Alltför ofta har jag flera veckors avsnitt liggande och jag blir stressad av det. Men just idag, till exempel, har jag bara gårdagens och dagens avsnitt kvar att lyssna på och det är ju så skönt.

Och när jag hittar någon bok som jag har längtat efter i någon av bok-apparna.

Och att peta öronen med tops. Som förstås är absolut förbjudet men det finns inget som känns så skönt, både under tiden och efteråt.

Att vara ute på promenad med hundarna kl 03:00 på morgonen. Det är så tyst och stilla. Nästan lite overkligt. Den absolut största fördelen är dock att de kan springa lösa hela tiden :D

Jag var orimligt stolt över min hunds bajs häromveckan. Vanligtvis lägger hon små harpluttar, men nu var det en lagom stor korv med perfekt konsistens.

@Enya, det där Top Gear-klippet är verkligen tokbra! Å andra sidan, jag är löjligt förtjust i Top Gear :angel: (tvivlar dock på att jag kommer gilla det med nya programledare.)

När smöret blir helt plant och slätt. Jag mår fysiskt dåligt av att ta smör med vanlig matkniv så det blir ränder i smörbyttan...

Åh tack! Det är många som sagt åt mig att jag är knäpp som gör smöret platt, hatar när särbon är här och han hugger ur en klick smör ur byttan!

Nej det hade jag inte, men vattnet i Kristianstad där jag bor är för jävla mycket kalk i, så det smakar äckel... Vattenkokaren får avkalkas minst en gång i månaden, och det blir vit beläggning i alla saker om det står vatten som avdunstar i det. Sen i Landskrona och även Malmö (enligt mig då) så smakar det dy/hav av vattnet... Trots det är i staden och med kommunalt vatten :wtf:
Jag bor i Bromölla, dvs väldigt nära Kristianstad, med jättekalkigt vatten (förstör alla kokare och maskiner på nolltid...) - men vi vann omröstningen om Sveriges Godaste Vatten helt nyligt! Framröstat av Vattengourmeter får man anta. Nu ska man eventuellt fixa med kranvattnet eftersom Olofström inte vill ha all kalken, och vips kommer (enligt uppgift) vår topp-placering att raseras. Så det är kanske en smaksak? (Hehe!)

Nybäddat rent i sängarna! :heart Vi har vår stora, håriga hund i sängen om natten så det blir alltid hårigt och sandigt (...) och vi får byta sängkläder ideligen, typ var eller varannan dag. Ändå tycker jag alltid det är lika underbart med nytvättat och krispigt.

Jag bor i Bromölla, dvs väldigt nära Kristianstad, med jättekalkigt vatten (förstör alla kokare och maskiner på nolltid...) - men vi vann omröstningen om Sveriges Godaste Vatten helt nyligt! Framröstat av Vattengourmeter får man anta. Nu ska man eventuellt fixa med kranvattnet eftersom Olofström inte vill ha all kalken, och vips kommer (enligt uppgift) vår topp-placering att raseras. Så det är kanske en smaksak? (Hehe!)

Jag tror också det är mycket förutfattade meningar om vad vatten i olika städer ska smaka, typ som att vattnet i Malmö ska smaka salt för det ligger nära havet (fast vattnet importeras från en annan kommun mer inåt landet). Ett blindtest av kranvatten vore sjukt spännande!

@Enya, det där Top Gear-klippet är verkligen tokbra! Å andra sidan, jag är löjligt förtjust i Top Gear :angel: (tvivlar dock på att jag kommer gilla det med nya programledare.)
Tack, äntligen någon som också gillar dem :D
Jag tror att det klippet är det bästa av alla de gjort! Och de har gjort mycket bra, alltså som är rent tekniskt och konstverkaktigt bra (vet inte vad ordet jag menar är ...).

Jag ska ge det nya en chans, om inte annat så för att se Chris Evans försök att vara Jeremy Clarkson. Men jag ska försöka se gubbarnas nya show, jag tror att den kan vara bra, men frågan är om inte åldern börjar ta ut sin rätt på dem? I alla fall två av dem ser slitna ut nu. :eek:;)

• Gilla
Reactions: MCP
När jag för en gångs skull lyckas synka saker/sysslor sådär rent tidsmässigt. Som t.ex. i stallet...man tar något med sig i farten när man går förbi, blandar kraftfoder medans vattnet tappas upp och det är precis lagom mycket när man är klar ...och liknande... Jag är vanligtvis ganska fumlig och klantig, tappar saker, vattnet hinner börja rinna över o.s.v. o.s.v... Så när jag lyckas synka utan något klanteri, då är jag tillfreds med mig själv :D:laugh:

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 696
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar