Orimliga saker som ger dig tillfredsställelse eller glädje

Jag nekar aldrig mig själv att ligga på soffan och äta godis men jag är orimligt belåten när jag faktiskt FÖRTJÄNAT att lägga mig på soffan och äta godis. När hundarna knorrar belåtet blir jag också så där nöjd och varm i själen.

Jag nekar aldrig mig själv att ligga på soffan och äta godis men jag är orimligt belåten när jag faktiskt FÖRTJÄNAT att lägga mig på soffan och äta godis. När hundarna knorrar belåtet blir jag också så där nöjd och varm i själen.
Jag är en sådan där kluddrare, jag har hittat en pennvässare och vässar och använder upp en massa gamla blyertspennor och efter att ha använt kulspets i många år så är det roligt med att rita med gammal blyerts.

Att dricka vatten hemma hos mamma i Smedjebacken. Det är så fruktansvärt gott så det är en av få gånger jag njuter av att dricka vatten. Efter 5 år i Skåne med kalk eller havssmak på vattnet är det uppfriskande smaklöst här uppe i Dalarna!

Att dricka vatten hemma hos mamma i Smedjebacken. Det är så fruktansvärt gott så det är en av få gånger jag njuter av att dricka vatten. Efter 5 år i Skåne med kalk eller havssmak på vattnet är det uppfriskande smaklöst här uppe i Dalarna!

Du hade alltså egen brunn i Skåne? Låter inte gott :(

Du hade alltså egen brunn i Skåne? Låter inte gott :(
Nej det hade jag inte, men vattnet i Kristianstad där jag bor är för jävla mycket kalk i, så det smakar äckel... Vattenkokaren får avkalkas minst en gång i månaden, och det blir vit beläggning i alla saker om det står vatten som avdunstar i det. Sen i Landskrona och även Malmö (enligt mig då) så smakar det dy/hav av vattnet... Trots det är i staden och med kommunalt vatten :wtf:

Ja Kristianstad har jag hört är ganska kalkigt, deras berggrund är ju vad den är. Men märkligt att vattnet i Malmö smakar dy/hav, de tar inte vatten från bergborrade brunnar nämligen @Trott

Att lyssna på the piano guys-secrets... Det ger mig rysningar och gör mig glad.

Gilmore girls, jag är så überförtjust i den serien. Det var ett outalat förbud för mitt ex att störa mig när jag kollade på det. Gissa om jag blev glad då när jag fick reda på att det kommer att komma fyra "avsnitt" till :love: Wohooo :banana::bump:

Det är verkligen underbart! Jag blir oförskämt nöjd varje gång jag lyckas ge någon en komplimang eller beröm som gör denne märkbart glad. Det har antagligen att göra med att jag är lite av en bekräftelsenarkoman själv :o
Är inte vi alla? :D:p

• Gilla
Reactions: Con
Träningsvärk...

@Asko - jaa! Precis! Att glädja andra på vilket sätt som helst, det är liksom livet :love: (även om det innebär att man gör bort sig...roar det någon är det kanske värt det :D )

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 696
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar