Orimliga saker som ger dig tillfredsställelse eller glädje

Som många andra: klämma finnar/pormaskar/talgkörtlar :love::wtf:
Blir äcklad men åååh vad härligt det är.
Tyvärr är dom flesta i min närhet sååå tråkiga och låter mig inte klämma. :cry:

När jag får berätta något, alltså frågar någon mig något eller man pratar om nått och jag vet hur det ligger till ger mig sån härlig, nästan pirrande, känsla i hela kroppen. Nästan pinsamt.

När jag fått mocka och sopa rent i stallet :love:

Choklad!:heart

• Gilla
Reactions: MCP
Såhär med våren i antågande så kom jag på en grej som jag är sådär barnsligt förtjust i, med betoning på barnsligt.
Att göra rännor mellan vattenpölar :D
Så när man ser att det har samlats vatten någonstans och man får vara sådär "jamen, det är nog bäst att jag tar en spade och gör så att det vattnet kan rinna bort, så det inte blir så vattensjukt där..." då myser jag :laugh:

Såhär med våren i antågande så kom jag på en grej som jag är sådär barnsligt förtjust i, med betoning på barnsligt.
Att göra rännor mellan vattenpölar :D
Så när man ser att det har samlats vatten någonstans och man får vara sådär "jamen, det är nog bäst att jag tar en spade och gör så att det vattnet kan rinna bort, så det inte blir så vattensjukt där..." då myser jag :laugh:
Det är ett underskattat nöje! Jackpotten är om man dessutom kan leda ner vattnet till ett dike eller något så man får det perfekta flödet i rännan :up:

Att köpa städgrejer! De gånger jag är i affären och det är dags för lite nya rengöringsmedel pirrar det nästan i magen och jag kan lätt stå i tjugo minuter för att hitta den perfekta disktrasan i kombo med rätt medel.
Tyvärr tycker jag inte det är lika roligt att städa sen men att ha möjligheten att kunna få det riktigt rent och fint

Jag ÄLSKAR verkligen att dammsuga/moppa smutsiga golv. När man riktigt ser hur skitigt det är, och så skurar man rent, i love it! Blir alldeles glad i hela mig :o

PS: ska bara tillägga att jag arbetar som lokalvårdare och det blir mycket salt och lera under vinterhalvåret, jag har inte megafläckar hemma hos mig :angel:

Jag blir himla nöjd när saker PASSAR. Köpte plastbackar till kryddskåpet på IKEA som rymdes sådär exakt på hyllorna. Eller när skärpet/hästens träns är sådär lagom inslitet så att man direkt vet vilket hål man ska använda för att knäppet nästan av sig själv glider på plats. Tillfredsställelse.
Jag med. Köpte lådor till mitt skafferi-passar perfekt:D

Nya kollegieblock /ritblock/anteckningsböcker.

Nybäddad säng när jag är nyduschad.

Bläddra i kataloger.

Jag tycker det är roligt att avsluta en sak och påbörja en ny.. T.ex. en ny tvål, schampoflaska eller en bok. Nånting trevligt med att äntligen fått slut på den gamla och öppna en ny! Det måste vara min inre pensionär som tittar fram. En dag gick jag hela dagen och väntade på att jag skulle få duscha, och öppna den nya tvålen. Ibland är man allt bra konstig. It's the simple things..

Förr när höskörden var klar och jag kunde titta upp på en full skulle med bra, näringsriktigt doftande hö, och slå på hötorken. Gick och tittade på den där skullen varje dag och njöt. I trygg förvisning att hästarna skulle få bra hö hela vintern.Ren oförställd lycka!

Jag blir också orimligt glad av att fylla frysen. Att packa förvällda grönsaker eller svamp i påsar och räkna påsarna innan jag fryser in dem. Jag känner mig så rik.

När jag målar naglar och de blir sådär perfekta. inga streck, inget kladd. En perfekt yta och jag klantar inte till det och slår i något heller.

Att få fisa riktigt ordentligt när man har magknip och fått hålla inne på fisen. När man väl får släppa ut luften är det alldeles underbart.

Kom på en till: Att komma hem och få ta av sig byxorna och bh´n. Ahhhhh :bow:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 696
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II