Original v Cover

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 6 620
En annan skön cover av ett band som - som av en händelse - också kommer att kunna ses på Malmöfestivalen nästa vecka...

Tror minsann att det får bli en tur dit på onsdag med (då kommer även Sarah Klang som har stått högt på "att se"-listan länge nu) Det vankas mycket bra livemusik nu! :up:

En annan skön cover av ett band som - som av en händelse - också kommer att kunna ses på Malmöfestivalen nästa vecka...

Tror minsann att det får bli en tur dit på onsdag med (då kommer även Sarah Klang som har stått högt på "att se"-listan länge nu) Det vankas mycket bra livemusik nu! :up:

Har du hört Nanne Grönvalls version? :laugh:

Googlade lite och hittade den här fantastiska covern. :D
Hela konceptet Eläkeläiset är helt underbart!
Ta en känd låt, löjla till den (delvis) med leksaksinstrument, skriv en finsk text som ska förhärliga den lokala dansen 'humppa', klipp ihop en video baserad på en orginalvideo...
Här är tre favoriter med 70-tals-hårdrock, som ni aldrig hört dem förr...

Eläkeläiset - Hullun jenkka (Black Sabbath/Paranoid)

Eläkeläiset - Savua Laatokalla (Deep Purple/Smoke on the Water)

Eläkeläiset - Dementikon Keppihumppa (Kiss/I was Made for Loving You)

Just nu går First Aid Kit's version av Running Up That Hill på repeat :heart

Jag dyrkar ju Kate Bush och vet inte om jag nödvändigtvis om jag tycker den är bättre än originalet, men lika bra åtminstone!

jag har funderat längre än jag vågar erkänna på vem det var som gjorde min favoritversion av True Colors! ANE BRUN VAR DET JU! TACK!

Just nu går First Aid Kit's version av Running Up That Hill på repeat :heart

Jag dyrkar ju Kate Bush och vet inte om jag nödvändigtvis om jag tycker den är bättre än originalet, men lika bra åtminstone!
Wow! Vilken vacker röst hon har :love:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
982
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 819
Senast: Grazing
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan... 23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 386
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4