Organ i hov?

H

HIM

Hej! Jo nu har jag en liten fråga här, vet någon här något om att en hov är kopplad till något organ? Som till exempel att en hov är kopplad till magen, så är hoven dålig får dom kanske kolik lättare, eller diarre och så liknande?
Ungefär som människor, mår din mage skit får du mycket finnar på hakan.

Vet någon något hur det är med det om det stämmer eller inte? En av mina kompisars häst blir lös i magen så fort en av hennes hov (samma varje gång) blir dålig till exempel, vet inte om det är något band mellan det men det skulle ju inte vara helt omöjligt? Jag har för mig att jag läst/hört det någonstans så..

Sv: Organ i hov?

Är det inte typ olika organ för varje hov? Jag är inte säker alls men tror jag har hört det :crazy:

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 763
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 965
Senast: Tora
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 525
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar