Organ i hov?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare HIM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 854
H

HIM

Hej! Jo nu har jag en liten fråga här, vet någon här något om att en hov är kopplad till något organ? Som till exempel att en hov är kopplad till magen, så är hoven dålig får dom kanske kolik lättare, eller diarre och så liknande?
Ungefär som människor, mår din mage skit får du mycket finnar på hakan.

Vet någon något hur det är med det om det stämmer eller inte? En av mina kompisars häst blir lös i magen så fort en av hennes hov (samma varje gång) blir dålig till exempel, vet inte om det är något band mellan det men det skulle ju inte vara helt omöjligt? Jag har för mig att jag läst/hört det någonstans så..

Sv: Organ i hov?

Är det inte typ olika organ för varje hov? Jag är inte säker alls men tror jag har hört det :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: cassiopeja
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 493
Senast: Ragdoll
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 277
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka