Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, ett bra svar som förklarar bra på min fråga.Vitsippan skrev:*knapplån*
Saxat från SKK's registreringsbestämmelser;
Endast uppfödaren äger rätt att få hund registrerad i SKK. SKK sänder inte registreringsbevis till annan person. Med uppfödare avses här den/de person/er som vid parningstillfället innehaft avelsrätten till tiken.
Hund, som är äldre än 5 månader när ansökan om registrering inkommer till SKK, kan i undantagsfall få registreras om uppfödaren visar att han haft giltig ursäkt för den sena ansökan.
Tiggertjejen skrev:Alla kan väl ändra sig och det finns säkert 1000 anledningar till att hon inte reggade från början.
Jag vet inte vilken valpkull ni diskuterar, men min hund och hennes tre syskon blev inte reggade för att hon ANTAGLIGEN inte fick ta kullen från början. Hon pratade något om det har jag för mig, att det var för krångligt och hon hade ju uppfödning på en annan ras också. Kanske har hon tagit för många kullar på rad på samma tik, vad vet jag. Jag vet att då brydde jag mig inte, men nu hade det varit lite kul om hon vore reggad.beda skrev:Ge mig en!
Själv kan jag faktiskt inte komma på en enda BRA anledning till att inte registrera en valpkull.
Javan skrev:Men huvudsaken är väl att man lär sig något? Nästa gång du köper hund så kommer du säkert fråga eller hur?
Jag betvivlar inte en sekund att dina hundar har det bra - min motvilja mot icke reggade rasrena hundar har mer med uppfödaren som förmodligen inte får regga än med de stackars valpköpare som inte vet alla skk:s regler och så vidare...
Alla lär vi oss eftersom i hundvärlden och ingen är proffs från början så det var då inte meningen att idiotförklara någon för att de köpt oreggat. Om du uppfattade det så ber jag om ursäkt.
Men jag ville förklara varför man ska vara skeptisk till den sortens valpköp. Sen ser allt hårdare uti text än vad det kanske menas?
Javan