S
Sara-Ida
Sv: Ord och inga visor om delad föräldraledighet:
Det är tvärtom ett mycket bra argument och precis vad det handlar om, i grund och botten. 80 % av befolkningen (eller något i den stilen) anser att du inte ska bestämma vad som är bäst för dem. De har helt rätt. Men du är arrogant nog att säga att du ändå har lösningen för alla dessa familjer, de är bara dumma nog att inte fatta det själva.
Barnaga är något annat. Det är misshandel. Jag tror inga liberaler är för kriminella handlingar.
Jag tycker väl att det är ett argument man tar till när de bättre är slut: att varje familj vet bäst. Att veta och tycka eller ha synpunkter kan man ju diskutera i en evighet. Jag gissar att du är drogliberal också? Individen vet bäst själv?
Om varje familj vet bäst hade barnaga kanske varit tillåtet fortfarande. Jag ser fp mer som en förmån och rösträtt som just en rättighet.
Det är tvärtom ett mycket bra argument och precis vad det handlar om, i grund och botten. 80 % av befolkningen (eller något i den stilen) anser att du inte ska bestämma vad som är bäst för dem. De har helt rätt. Men du är arrogant nog att säga att du ändå har lösningen för alla dessa familjer, de är bara dumma nog att inte fatta det själva.
Barnaga är något annat. Det är misshandel. Jag tror inga liberaler är för kriminella handlingar.