Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Idag var det jättemycket ludd i Höökskalendern
IMG_8986.jpeg
 
20231216_071535.jpg

  • Kränku - Gotländsk sommarblandning, svart teblandning som innehåller frukter och sommarblommor och är väldigt doft- och smakrik. Deras hyllning till den gotländska sommaren.
  • Happysoaps - Shaving Bar, Apple and cinnamon spice
  • MyMüesli - Berry salted caramel granola
  • Svensk husman - Snögubbe och gran.
  • Vinoteket - Vitt vin från Frankrike.
  • Tonys - Milk chocolate with caramel and sea salt (upprepning)
  • Get Boring Stuff Done - Rengör elementen.
 
Visa bifogad fil 134449
  • Kränku - Gotländsk sommarblandning, svart teblandning som innehåller frukter och sommarblommor och är väldigt doft- och smakrik. Deras hyllning till den gotländska sommaren.
  • Happysoaps - Shaving Bar, Apple and cinnamon spice
  • MyMüesli - Berry salted caramel granola
  • Svensk husman - Snögubbe och gran.
  • Vinoteket - Vitt vin från Frankrike.
  • Tonys - Milk chocolate with caramel and sea salt (upprepning)
  • Get Boring Stuff Done - Rengör elementen.
Happy soaps blir det nog nästa år 🤩
 
MrCake - Pepparkaksfudge del 2.
Cluizel - Någon variant av chokladganasche. Smakar smörigt…? Inte min grej.
Pärlans - Hjortron. Mums! :d Favorit!
AD70 - Chocolatte. Inte min smak, men smaken satt där.
Penstore - Jag hann glömma vad det var från bildtagning till uppladdning, men suddgummi är inte så inspirerande ;)

2E218942-7910-490A-8760-D4F20439816F.jpeg
 
Visa bifogad fil 134457

En svamp från Horsebrands, kanske inte så rolig men nödvändig eftersom min nuvarande badsvamp håller på att gå sönder och hästen behöver ett bad.

Från min egna är det Rituals och en kanel/rom pralin och grandiosblandning.
Har du använt sån typ av svamp förut? Den är suverän på lera (både torr och blöt lera)
Kanske inte är en tigers tounge svamp ni fått när jag kollar närmare. Jaja en sån svamp är bra iallafall 😁
 
Lättrostat kaffe idag i kalendern. Första som faktiskt smakar för tamt. I övrigt är jag mycket nöjd med årets kalender, riktigt goda sorter och spännande att läsa om tillverkningsprocessen och vad som kan skilja sig. Dessutom så mysigt att dricka en kopp på morgonen till SVTs julkalender.
 
Rituals lilla:

2-in-1 hair & body wash

Om jag låter den typen av produkter komma i närheten av mitt hår ser jag ut som ett penntroll, och jag har ju redan fått en shower gel som jag gillar. Så denna blev en present till maken, som blev riktigt glad.
 
Lättrostat kaffe idag i kalendern. Första som faktiskt smakar för tamt. I övrigt är jag mycket nöjd med årets kalender, riktigt goda sorter och spännande att läsa om tillverkningsprocessen och vad som kan skilja sig. Dessutom så mysigt att dricka en kopp på morgonen till SVTs julkalender.
Jag fick en Kahls-kalender av mina föräldrar i julklapp förra året, köpt på rea efter första december någon gång och dracks efter jul med andra ord. Fick en pourover-bryggare också, så jag pysslade med vattentemperatur, vägde vatten med våg, hällde långsamt och hade allmänt roligt och mysigt. Var också väldigt impad av kalendern! De allra flesta kaffesorter var jättegoda, några var helt okej och någon var trist. Bra ratio! Tyckte dessutom att häftet med information var jättebra. Maken och jag körde provningsstyle och jämförde beskrivningar och sådär.
 
Horze kalender är inget vidare heller. De har mycket att ta igen i resterande luckor om jag ska ge den ens godkänt.
Det var ju den billigaste av häst-kalenderar och det märks.. tyckte Hööks såg sådär ut förra året dock så var inte sugen på den i förväg liksom.

Horsebrands var alldeles för dyr för att få schabrak i fel storlek/modell.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp