Öppningstråden - adventskalender 2022

Nr 15:

Uxe1ldn.jpg


Skönt att jag slapp leta reda på en handkräm efter långpromenaden! 👌🏻😁
 
I dagens lucka fick jag lära mig vad röda vinbär heter på franska (groseilles) :D Dagens marmelad var alltså jordgubb och röda vinbär. Det lät gott, men precis som med gårdagens (karamelliserade äpplen med kanel) smakade den mest sött tyvärr, inte så mycket fruktsmak. Nä, då har de andra varit bättre!
 
Ligger lite efter pga stressig vecka :crazy: Men! Tredje advent bjöd på elementet luft
Innehåller:
Torplyktan - Gryningsljus tvål 500ml (luktar så gott :heart)
Sniph - 006 Deodorant 50ml
Authenic Beauty Concept - Hand & Hair light cream 30ml
Sniph - Parfym-etui 2pc
Commodity - Paper- 10ml (ingen favorit från tidigare tyvärr)
Aivira - Intense Hydration & Glow Serum 30ml
E'tat Libre D'orange - Divin' Enfant 8ml (blesh mycket läder och gubbig enligt mig :yuck:)

20221215_162302.jpg


Stay tuned för sista boxen som är Eld ;)
 
I delikatesskalendern var det idag hallonsylt. Inte smakat då den hade begränsad hållbarhet efter öppning och jag vill kunna utnyttja på bästa sätt.

I Gerdas tekalender var det "Vietnam Golden Tippy". Annorlunda smak. Tyckte först inte det var så gott, men efter ett par klunkar blev det godare.

Ingen vinst på triss.
 
DC26B480-2AB7-4A2B-94A4-31B4F1F3BA4D.jpeg

Luckor 14-15

Glossybox - Gelcream och setting powder
Yves Rocher - shower gel och en scrub.
Tvålbutiken - Kom på nyss att jag glömt öppna dessa :p
Tebutiken - Rooibos med ringblommor och kvitten arom på ena, andra kanel och äppelbitar med päron och vaniljarom.
Beauty Pro - Ansiktsmask, brightens complexion (ja, nej, jag orkar inte översätta ;))
Les Confitures a l'Ancienne - Honung och persika i retur.
MrCake - Någon annan har säkert uppdaterat. Jag åt upp mina i morse och minns inte smak ;)
Åre chokladfabrik - Nougat på ena och mörk chokladkola på andra. Nougat är mest gott.
Monty Bojangles (vegan) - Cocoberry blush. God, men mindre god efter 6 andra chokladbitar :p
Monty Bojangles (pralin) - Generös pralin. Helt ok smak men rätt mesig.
Gränna polkagris - Gräddkola i retur. Klubban vet jag inte smak på.
Malmö chokladfabrik - Helt ok smak på båda, men vet inte vad de skulle smaka.
Pralinhuset - Nougatkrisp på ens, och andra körsbärsfyllning. Båda goda.

Det här var alldeles för mycket choklad :laugh:
 
Jag är lite efter med att skriva ut men jag har fått några votivljus som luktar ljuvligt! Värmeljusen har jag fortfarande inte listat ut hur jag ska kunna vet vilken doft det är då det bara står en allmän lista över de som är med.
Dagens lucka var en perfekt ljusklocka, smidig vacker och lagom lång. Love it so far!

Sen kom min på rea inhandlade Glam kalender I dag, fem luckor öppnade och iiiihhhh så bra den är!! 4 vackra ögonskuggor, en bronzer och en annan bronzerliknande sak. Lucka 6 är så.stor och frestande så jag tänkte att jag sparar den till i morgon när jag kanske kan ta en vettig bild på det hela också.
 
_20221215_135319.JPG

Härlig leverans idag av båda kalendrarna :up:

Skincity: Skinceuticals CE Ferulic serum med ett värde på nästan halva kalenderpriset och jädrigt bra.

GLOWiD: Ett SPA-kit där jag endast använt sheetmasken tidigare så det ska bli kul att prova nya saker. Pannbandet är av ny design och ÄNTLIGEN ett som passar oss som är lite tjockskalliga :angel: :rofl:
 
Jag är lite efter med att skriva ut men jag har fått några votivljus som luktar ljuvligt! Värmeljusen har jag fortfarande inte listat ut hur jag ska kunna vet vilken doft det är då det bara står en allmän lista över de som är med.
Dagens lucka var en perfekt ljusklocka, smidig vacker och lagom lång. Love it so far!

Sen kom min på rea inhandlade Glam kalender I dag, fem luckor öppnade och iiiihhhh så bra den är!! 4 vackra ögonskuggor, en bronzer och en annan bronzerliknande sak. Lucka 6 är så.stor och frestande så jag tänkte att jag sparar den till i morgon när jag kanske kan ta en vettig bild på det hela också.
Vad är en ljusklocka?
 
L'occitane - duscholja

Glossybox - Mascara från Artdeco

Jo Malone - Peony & Blush Suede. Fick den doften som body/handlotion tidigare i kalendern och precis som krämen så doftar parfymen helt ljuvligt! 😍

Cult beauty - Ögonskugga från Charlotte Tilbury. Jättefin palett, tre skimmerskuggor och en matt!

Lyko - ögonkräm

Bodyshop - En liten burk med deras Himalayan Charcoal-mask

Lancome - Ett rött läppstift, jättefin nyans! Det ser mer rosa ut på bilden men det är klarrött.

Pappas Tekalender - svart te med persika. Att det är persika i kan man inte missa om man luktar på det, det luktar såå gott och såå mycket persika 😍

IMG_20221216_075002.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp