Öppningstråden - adventskalender 2022

Dagens lucka från Essence är hårsnoddar, det går alltid åt!
16709982559134075924446241427368.jpg
 
Idag kör vi all in på parfymspåret!

L'occitane - parfym med doft av verbena. Hann inte öppna den imorse men enligt hemsidan beskrivs den som citrusaktig och fräsch

Jo Malone - Velvet rose & Oud. Ännu en ljuvlig doft från Jo Malone! Jag är verkligen imponerad över hur gott allt därifrån doftar 😍

Lancome - parfym här också. Jag har den här och om jag inte missminner mig så doftar den lakritsaktigt 😅 Inte min favorit men funkar på mindre viktiga dagar 😅

Cult Beauty - ögonkräm från Ren

BodyShop - läppbalsam i Almond Milk. Jag har bodyyoghurten i samma serie ståendes på mitt skrivbord på jobbet, min kollega älskar den! Lär behöva dela läppbalsamet med honom så fort han får syn på det 😂

Lyko - Face Mist. Jag är dålig på att använda mist men får försöka bättra mig!

Glossybox - Settingpuder från Lottie London

Pappas Tekalender - Roiboste från Sydafrika med smak av kanel, kardemumma, choklad och kakaobönor. Låter som något jag skulle kunna gilla 😄

IMG_20221214_062201_edit_2863609149292198.jpg
 
_20221214_092929.JPG


Jag ligger efter! :laugh:

Skincity 12, 13&14: Dagkräm från Dermalogica som säkert är bra men åker i Tradera-lådan, min hud kommer ju inte överens med märket. En peelingmask från Skincitys nya egna hudvårdslinje, den ska bli rolig att testa. En trotjänare, Mandelic Acid från By Wishtrend, mycket bra!

Sedan är jag som vanligt ENORMT taggad inför imorgon och jättepåsen från GLOWiD :D
 
Idag kör vi all in på parfymspåret!

L'occitane - parfym med doft av verbena. Hann inte öppna den imorse men enligt hemsidan beskrivs den som citrusaktig och fräsch

Jo Malone - Velvet rose & Oud. Ännu en ljuvlig doft från Jo Malone! Jag är verkligen imponerad över hur gott allt därifrån doftar 😍

Lancome - parfym här också. Jag har den här och om jag inte missminner mig så doftar den lakritsaktigt 😅 Inte min favorit men funkar på mindre viktiga dagar 😅

Cult Beauty - ögonkräm från Ren

BodyShop - läppbalsam i Almond Milk. Jag har bodyyoghurten i samma serie ståendes på mitt skrivbord på jobbet, min kollega älskar den! Lär behöva dela läppbalsamet med honom så fort han får syn på det 😂

Lyko - Face Mist. Jag är dålig på att använda mist men får försöka bättra mig!

Glossybox - Settingpuder från Lottie London

Pappas Tekalender - Roiboste från Sydafrika med smak av kanel, kardemumma, choklad och kakaobönor. Låter som något jag skulle kunna gilla 😄

Visa bifogad fil 107878

Kan du kanske klura ut hur man får tag i pudret från Lottie? Jag lyckades inte hitta nåt sätt att få ur det ur burken efter att jag skruvat av locket. Ska man pilla upp de små hålen eller? O_o
 
I egengjorda var det en till snodd. Undrar hur många jag köpte egentligen? Men de behövs, så det är bra. :)

I MM var det en fin palett, lite trasig men jag ser fram emot att leka lite med den senare. I LH var det en pensel.
 
DSC_1288.JPG

Yves Rocher, duschkräm i årets doft, tror den hette typ Winter berries kanske. Luktar hur som helst väldigt gott tycker jag.
Haribo godispåse
Eleven Youty, ansiktskräm nr 4 haha (men kom nyss på att jag fick tips i hudvårdstråden om kräm/serum från Klairs, så nu blev jag lite mer sugen på att testa faktiskt)
 
Jag tyckte det var en av de bättre luckorna 🙈
Men jag klarar varken sötlakrits eller kaffe vilket de flesta varit
Stackare! Jag är precis likadan som du, älskar saltlakrits men tycker inte om sötlakrits eller kaffe - det är ett otyg att försöka vara noggrann med det :cautious: Har köpt färdiga godispåsar som ska vara bara saltlakrits men ändå så smakar de sött också :cautious:
Jag håller mig till pulverformen (eller lakrisal) :angel:
 
Med pincett och dagsljuslampa både hittade jag plastflärpen och fick bort den. Däremot förstår jag inte riktigt vad jag ska ha pudret till. Lägger man det alltså ovanpå det vanliga pudret men före setting spray? Tänk så mycket lättare allt var förr. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp