Öppningstråden - adventskalender 2022

Mina tankar hittills.
Haribo - gott godis, har inget att anmärka på. Kommer inte ihåg priset så är lite 50/50 på om den var prisvärd.

Yves Rocher - Tyvärr nästan samma saker som förra året, absolut inga dåliga grejer och dom kommer användas. Men hade varit kul med lite mer variation. Inte helt säker på att jag vill köpa igen, inte pga dålig men som sagt lite tråkigt med nästan samma saker. Men den lär ju komma på nån black friday och då kanske den råkar bli köpt... Ändå värd priset tycker jag.

Eleven Youty - Var lite rädd att det skulle vara mkt sminkgrejer men tänkte att jag chansar. Hittills bara sminkprylar jag kommer använda (nagellack och mascara) 👍 Fick dock ansiktskräm nr 3 idag, så förhoppningsvis slipper jag fler. Men om den fortsätter såhär kommer den köpas in nästa år också. Känns prisvärd!
 
Jag är väldigt nöjd med kaffekalendern, tredje året med Kahls och detta år har dom tagit åt sig av feedbacken och skrivit ut mer om vad kaffet ska smaka, hur det är tillverkat och olika smakklockor samt möjlighet att ge betyg. Åren innan har det inte varit lika utförligt gjort som nu 😊

Rituals fick vi gratis, mycket småförpackningar så hade inte köpt den själv.
 
20221212_210304.jpg

Kommer försöka hårdare nästa år att köpa nån kalender som inte är godis :rofl:

Baileys hade hoppats på va mer varierad. Skippers pipe visste om inte blir så stor variation men nöjd med den då fått sug på dom nuförtiden :D.

Kikat och andra kalendern har fått ena och en från julklappslotteri, men helt ok båda två.
 
Okej @Entourage , mysteriet är löst! Glossybox hade bara råkat förväxla mina luckor. I dagens lucka fanns serumet som ni andra fick igår 😄

Cult Beauty - R-Retionate från Medik8, jag får väl haka på retinolgate @athena_arabians 😂

BodyShop - Mango Bath Blender. Det ska egentligen användas som badskum men jag har en sån flaska i duschen just nu som jag använder som duschgel. Doftar verkligen mycket mango!

Lyko - Sugar Srub för kroppen med doft av Sweet Iris

Lancome - ögonserum

L'occitane - liten pillow mist. Jag måste ändå erkänna att jag gillar pillow mists, det känns som att det är jag och andra tanter som gör det 😂

Jo Malone - eehhhh, en nyckelring med en luddig snöboll...?! 😂😂 Inte något jag hade önskat mig men okej, jag är inte sur. Jag har älskat alla luckor fram till nu så det känns ändå mest kul. Jag tycker att den är gullig trots allt 😂

Pappas Tekalender - Earl Green. Doftar också gott! (Jag är inte särskilt kräsen med teer som ni märker, jag tycker att typ allt luktar och smakar gott 😂)

IMG_20221213_063727_edit_2832080436661592.jpg
 
Cult Beauty - R-Retionate från Medik8, jag får väl haka på retinolgate @athena_arabians 😂


Visa bifogad fil 107794
Bara så du vet är nog R-Retionate en kombination av retinal och retinyl retinoate (som är betydligt mer potent än vanlig retinol) och jag tror det här är bland det närmaste receptbelagt du kan komma. Så... vänj in långsamt! Den här luckan är i stort sett varför jag ville ha den här kalendern, haha.
 
Mer te i egengjorda. Måste dricka ikapp mig nu…

I MM var det en liten puff. Får börja använda puff helt enkelt. I LH var det ett flytande läppstift (sjukt snygg förpackning!) och en qr-kod till hur man sminkar sig med allt som kommit i kalendern hittills. Roligt!

753B7A4E-5C87-466C-8BFC-B6C46B4E23D9.jpeg
 
DSC_1287.JPG

Yves Rocher, ansiktskräm
Haribo, godispåse
Eleven Youty, en beautyblender? Första saken jag förmodligen inte kommer använda, de få gånger jag använder foundation så är det puder och med en borste. Tror inte att det funkar med en blender då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp