Öppningstråden - adventskalender 2022

20221212_125738.JPG
 
Nu är vi halvvägs igenom våra kalendrar! Vad tycker ni andra om era?

Jag valde mina helt efter vad Margareta Grääs lucköppningar visade, så jag är såklart nöjd när jag valt dem själv. Men förutom bra sminkgrejer är jag supernöjd med kalendern jag gjort till mig själv, så nästa år blir det nog en till sån. Ska göra i ordning den i september för då hinner jag glömma. ;)

MM och LH kompletterar varandra väldigt bra och det jag känner att jag saknar får jag antingen via glossybox (som setting sprayen från LH) eller min hemmagjorda (som puder).

Men det ska bli skönt när all lucköppning är över så jag kan få en överblick över vad jag har och ifall det är nåt mer som behöver införskaffas. :)
 
Nu är vi halvvägs igenom våra kalendrar! Vad tycker ni andra om era?
Jag är galet nöjd med Jo Malone-kalendern. Ja, den var dyr (3500:- isch) men varenda parfym so far har doftat ljuvligt.
Jag är i och för sig nöjd med alla kalendrar av olika skäl.

Molton Brown, Body Shop och L'occitane ger mig massor av basgrejer som duschgels, handkrämer, bodylotions etc. Sånt som alltid ska finnas hemma hos mig och aldrig får ta slut.
Glossybox var otroligt billig. Lyko ger jättemycket för pengarna.
Lancome är kul att testa eftersom jag knappt provat deras produkter innan.
Cult Beauty är kul för att den innehåller så många märken jag knappt sett tidigare och så mycket som jag behöver (läs: villhöver).
Pappas Tekalender är toppen för att det är så himla många olika teer och smaker som jag aldrig hade kommit mig för att prova annars.
Pukka och Mr Cake är kanon att ha på jobbet när man trillar in halvt vaken vid 7-snåret. En kopp te och lite choklad så är man snart redo att rädda världen liksom.
 
Nu är vi halvvägs igenom våra kalendrar! Vad tycker ni andra om era?

GLOWiD är ju helt sabla outstanding men jag är inte förvånad, jag var ju enormt nöjd med förra årets kalender.

Skincity har spottat upp sig men jag hade lika gärna kunnat ha Hudotekets istället för SC förutom då att Hudoteket har fler märken jag inte använder, jämfört med SC. Men på det stora hela är jag nöjd med SC också.

Pralinkalendern jag köpte via @Trott kommer jag att använda som finare chokladask till mig själv kring jul nu när det blev ofas med öppningen. Jag har smakat några praliner och de är gudagoda samt enormt vackra så den kalendern får också tummen upp.
 
Jag är galet nöjd med Jo Malone-kalendern. Ja, den var dyr (3500:- isch) men varenda parfym so far har doftat ljuvligt.
Jag är i och för sig nöjd med alla kalendrar av olika skäl.

Molton Brown, Body Shop och L'occitane ger mig massor av basgrejer som duschgels, handkrämer, bodylotions etc. Sånt som alltid ska finnas hemma hos mig och aldrig får ta slut.
Glossybox var otroligt billig. Lyko ger jättemycket för pengarna.
Lancome är kul att testa eftersom jag knappt provat deras produkter innan.
Cult Beauty är kul för att den innehåller så många märken jag knappt sett tidigare och så mycket som jag behöver (läs: villhöver).
Pappas Tekalender är toppen för att det är så himla många olika teer och smaker som jag aldrig hade kommit mig för att prova annars.
Pukka och Mr Cake är kanon att ha på jobbet när man trillar in halvt vaken vid 7-snåret. En kopp te och lite choklad så är man snart redo att rädda världen liksom.
Men men men men men men. Påstår du att det finns folk som får slut på lotions, handkrämer och duschtvål?

Min världsbild är förevigat förändrat till det sämre (OBS läs ironin).
 
Nu är vi halvvägs igenom våra kalendrar! Vad tycker ni andra om era?

Jag valde mina helt efter vad Margareta Grääs lucköppningar visade, så jag är såklart nöjd när jag valt dem själv. Men förutom bra sminkgrejer är jag supernöjd med kalendern jag gjort till mig själv, så nästa år blir det nog en till sån. Ska göra i ordning den i september för då hinner jag glömma. ;)

MM och LH kompletterar varandra väldigt bra och det jag känner att jag saknar får jag antingen via glossybox (som setting sprayen från LH) eller min hemmagjorda (som puder).

Men det ska bli skönt när all lucköppning är över så jag kan få en överblick över vad jag har och ifall det är nåt mer som behöver införskaffas. :)

Jag är halvnöjd, har ju aldrig haft en kalender tidigare.
Men kommer nog köpa mig en dyrare nästa år, det är väldigt pluttiga förpackningar i min :D (Lumene)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp