Öppningstråden - adventskalender 2022

Glossybox - Något från Benefit som ska kunna användas både på läppar & kinder. Har nog aldrig testat något från Benefit!
Om jag int minns helt fel från Margareta Grääs video så var det väl en uppdaterad version av deras tint (slå mig inte om jag har fel 😂) och just deras tidigare tint (benetint) har jag testat, och den gillar jag. Tycker om att den ger en hållbar, naturlig "nyans" till läpparna.
Kom ihåg bara att korrigera den medan den ännu är våt ifall du målar något fel, för när den torkar så sitter den ganska så ordentligt.
 
Halvvägs till julafton! 🥳

Lancome - Toner

Cult beauty - Ehum, något serum...? Hjälp mig här @EmmaBovary 😅

Lyko - rouge, passande eftersom gårdagens lucka var en rougeborste! Ser väldigt snällt och hudfärgat ut, jag föredrar mer rosa toner men okej, jag får testa det.

Bodyshop - Bodyyoghurt i doften British Rose, ovanligt nog 😂 Jag gillar ändå British Rose och jag gillar bodyyoghurtsen.

L'occitane - Body Milk med mandeldoft. Allt i deras mandelserie doftar gott så jag kommer säkert att gilla den här också.

Jo Malone - Blackberry & Bay. Ännu en doft från JM som doftar sagolikt!

Glossybox - Något från Benefit som ska kunna användas både på läppar & kinder. Har nog aldrig testat något från Benefit!

Pappas Tekalender - Lapsangte, luktar gott! Jag är jättenöjd med tekalendern so far. Tänkte att jag skulle lägga upp en närmare recension lite längre fram än bara "åhh, luktar gott det här också!" som det blivit mycket av nu 😂



Visa bifogad fil 107720
Jag fick ett pure collagen biphase serum i min Glossybox kalender :confused:
 
Jag fick ett pure collagen biphase serum i min Glossybox kalender :confused:
Screenshot_2022-12-12-10-10-45-75_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
 
Om jag int minns helt fel från Margareta Grääs video så var det väl en uppdaterad version av deras tint (slå mig inte om jag har fel 😂) och just deras tidigare tint (benetint) har jag testat, och den gillar jag. Tycker om att den ger en hållbar, naturlig "nyans" till läpparna.
Kom ihåg bara att korrigera den medan den ännu är våt ifall du målar något fel, för när den torkar så sitter den ganska så ordentligt.
Åh, nu blev jag ju ändå sugen på att testa 😄 Jag funderade rätt länge på om jag inte skulle köpa YSL:s kalender på rean (50%) eftersom jag gärna använder röda/rosa läppstift men sen insåg jag att jag ändå kommer få ett antal sådana i årets kalendrar.

Håller den bra även genom mat/dryck?
 
Åh, nu blev jag ju ändå sugen på att testa 😄 Jag funderade rätt länge på om jag inte skulle köpa YSL:s kalender på rean (50%) eftersom jag gärna använder röda/rosa läppstift men sen insåg jag att jag ändå kommer få ett antal sådana i årets kalendrar.

Håller den bra även genom mat/dryck?
För mig håller den bra åtminstone. Enda problemet för mig verkar vara att tinter har en tendens att fastna bättre på min underläpp än över, men det är då oavsett prisklass så det är nog mina läppar det är fel på 😂
 
De kan ju lagt fel sak i lådan :)
Jag hoppas verkligen det så att jag inte råkat ta fel. Alltid skönare när felet beror på någon annan 😂

För mig håller den bra åtminstone. Enda problemet för mig verkar vara att tinter har en tendens att fastna bättre på min underläpp än över, men det är då oavsett prisklass så det är nog mina läppar det är fel på 😂
Vad märkligt, fast man kanske använder överläppen mer? Jag måste bättra på alla läppprodukter under dagen men det har nog mest med att jag äter som en gris emellanåt 😬
 
Eftersom jag är dement, så kikade jag på hemsidan från glossybox och produkten som Zinfernia fått kommer att komma senare i kalendern. Så antingen är det lagt i fel låda eller så var Zinfernia trött i morse. ;)
 
Hinner inte med så mycket nu för tiden vilket medfört att det utvecklats total anarki i min kalender öppnings ordning... Speciellt min te kalenderns luckor är öppnade utan någon som helst ordning och några luckor har druckits flera kvällar på rad och andra skippats helt🙈😆 där är speciellt ett smaskigt jul te som det har nallats på flera kvällar på rad ^^

Cadburys har varit många luckor med dairy milk, vilket uppskattas då det smakar bäst, två luckor har varit... inte så goda alls och den lucka som var fudge hoppades raskt över då alla här i huset är eniga om att det är vedervärdigt :wtf:

Ferrero Rocher, många luckor med den "vanliga" hasselnöt, hade gärna fått fler av både den med mörk och vit choklad men alla är goda så ändå väldigt nöjd där 👌
 
16C4D5CD-9841-4CE0-8AB2-23D052574D81.jpeg


Glossybox - Pure collagen biphase serum. Vet inte riktigt vad det är än.
Yves Rocher - Balm leave in.
Tvålbutiken - Citrontvål gjord på kokosolja.
Tebutiken - Rooibos med kardemumma, kanel, chili, kryddnejlika och svartpeppar. Luktar gott.
Les Confitures a l'Ancienne - Körsbärsmarmelad.
Åre chokladfabrik - Vit choklad med blåbärsfyllning i retur. Rätt sötsliskig om jag inte skrev det sist.
Gränna polkagris - Lite mörkare färg än den traditionella så gissar att det är annan smak.
Malmö chokladfabrik - Ljus choklad toppat med havssalt. Gott, tills jag även kände lakritssmak :p
Pralinhuset - Finaste pralinen. Mangofyllning, gott! Mättande med, hur ska jag orka äta MrCake nu efter?! :laugh:
MrCake - Stor bita kola med chokladöverdrag och salt. God!

Jag behöver inte äta mer på ett tag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp