Öppningstråden - adventskalender 2022

Dagens
LF: cleansing balm från elemis
Glasskalender: myntaglass, fräsch och god.
20221212_180737.jpg
 
Nu är vi halvvägs igenom våra kalendrar! Vad tycker ni andra om era?

Jag valde mina helt efter vad Margareta Grääs lucköppningar visade, så jag är såklart nöjd när jag valt dem själv. Men förutom bra sminkgrejer är jag supernöjd med kalendern jag gjort till mig själv, så nästa år blir det nog en till sån. Ska göra i ordning den i september för då hinner jag glömma. ;)

MM och LH kompletterar varandra väldigt bra och det jag känner att jag saknar får jag antingen via glossybox (som setting sprayen från LH) eller min hemmagjorda (som puder).

Men det ska bli skönt när all lucköppning är över så jag kan få en överblick över vad jag har och ifall det är nåt mer som behöver införskaffas. :)
Jag är väldigt nöjd med Glossybox! Det är inte speciellt mycket smink, utan mer andra skönhetsprodukter. Vilket jag är nöjd över, då jag själv inte använder smink
 
Nu är vi halvvägs igenom våra kalendrar! Vad tycker ni andra om era?

Jag valde mina helt efter vad Margareta Grääs lucköppningar visade, så jag är såklart nöjd när jag valt dem själv. Men förutom bra sminkgrejer är jag supernöjd med kalendern jag gjort till mig själv, så nästa år blir det nog en till sån. Ska göra i ordning den i september för då hinner jag glömma. ;)

MM och LH kompletterar varandra väldigt bra och det jag känner att jag saknar får jag antingen via glossybox (som setting sprayen från LH) eller min hemmagjorda (som puder).

Men det ska bli skönt när all lucköppning är över så jag kan få en överblick över vad jag har och ifall det är nåt mer som behöver införskaffas. :)
Jag är nöjd men har sån dålig koll på produkterna så får googla mig till när jag ska använda var och när :laugh:
Älskar att boxen är vit vet redan vad jag ska använda den till sen efter jul nämligen håraccessoarer :D
 
Jag är nöjd med Anna G pralinerna, jättefina och goda! Mr Cake var jag nog ändå mer nöjd med förra året, mer variation då. Kommer nog inte köpa den nästa år.
Sömnadskalendrarna, nja, inte nöjd. Hade nog varit mer nöjd om jag gett en vän 3000 kr att köpa tyger och slå in åt mig 🙄
Molton Brown, tror den är okej, men tycker de flesta än så länge luktar ganska manligt 😂🙈 Rituals 2d, för det priset är det bra men hade inte gett fullpris.

Jag är uppenbarligen kräsen 😂 ska nog hålla mig till ätbart 😅
 
Jag är nöjd med Anna G pralinerna, jättefina och goda! Mr Cake var jag nog ändå mer nöjd med förra året, mer variation då. Kommer nog inte köpa den nästa år.
Sömnadskalendrarna, nja, inte nöjd. Hade nog varit mer nöjd om jag gett en vän 3000 kr att köpa tyger och slå in åt mig 🙄
Molton Brown, tror den är okej, men tycker de flesta än så länge luktar ganska manligt 😂🙈 Rituals 2d, för det priset är det bra men hade inte gett fullpris.

Jag är uppenbarligen kräsen 😂 ska nog hålla mig till ätbart 😅
Vilka dofter från Molton Brown har du luktat på hittills?
 
Jag måste verkligen sluta läsa HappySoaps som HappySocks, jag gör det varje gång du lägger upp något och verkar aldrig lära mig. Jag satt just och funderade över varför man har strumpor på sig i duschen 😂

Jag läser också fel varje gång. 😂


:laugh:

Titta vilka söta strumpor jag fick igår. Måste säga att det var lite bökigt att få en bra bild inne i duschkabinen. :D

61F0D545-6997-4958-A02D-04650D39A222.jpeg
 
Jag är nöjd med Anna G pralinerna, jättefina och goda! Mr Cake var jag nog ändå mer nöjd med förra året, mer variation då. Kommer nog inte köpa den nästa år.
Sömnadskalendrarna, nja, inte nöjd. Hade nog varit mer nöjd om jag gett en vän 3000 kr att köpa tyger och slå in åt mig 🙄
Molton Brown, tror den är okej, men tycker de flesta än så länge luktar ganska manligt 😂🙈 Rituals 2d, för det priset är det bra men hade inte gett fullpris.

Jag är uppenbarligen kräsen 😂 ska nog hålla mig till ätbart 😅

Ja, jag blev lite förvånad över att det var så liten variation i Mr Cake. Den har varit god (speciellt dagens bit!), men jag kommer inte köpa den igen.
 
Nu är vi halvvägs igenom våra kalendrar! Vad tycker ni andra om era?

Jag valde mina helt efter vad Margareta Grääs lucköppningar visade, så jag är såklart nöjd när jag valt dem själv. Men förutom bra sminkgrejer är jag supernöjd med kalendern jag gjort till mig själv, så nästa år blir det nog en till sån. Ska göra i ordning den i september för då hinner jag glömma. ;)

MM och LH kompletterar varandra väldigt bra och det jag känner att jag saknar får jag antingen via glossybox (som setting sprayen från LH) eller min hemmagjorda (som puder).

Men det ska bli skönt när all lucköppning är över så jag kan få en överblick över vad jag har och ifall det är nåt mer som behöver införskaffas. :)

Jag är väldigt nöjd med HappySoaps, spontanköp på BlackFriday. Tvål, schampo, balsam och body oil/lotion i fullstorlekar och allt luktar gott. :)

I L’Occitanes kalender är det väääldigt små förpackningar. Handkräm på 5 ml räcker ju inte långt. Men sakerna luktar väldigt gott och kul att pröva ett nytt märke men jag är glad att jag inte betalade fullpris.

Effols är helt ok hittills förutom att själva kalendern har kollapsat invändigt, lite små storlekar men det ska bli att pröva vilka produkter jag tycker om.

BBQ kalendern är ju kul för jag gillar att grilla men det är ju onekligen fel säsong så jag vet ju inte förrän om minst ett halvår om de är goda. :laugh:

Av tekalendrarna gillar jag Gerdas, har ett par favoriter ifrån dem sedan tidigare. ETS ger mig vissa dagar mest ångest över vad de stoppat i dagens blandning :nailbiting: men trots det så hittade jag en ny favorit som jag redan har beställt mer utav.:up:
 
Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med delikatesskalendern. Förutom godsaker har det varit ett par fina burkar som kan återanvändas.

Gerdas tekalender har inte riktigt varit u min smak än, men jag gillar ändå att kunna testa nya smaker utan att behöva köpa större mängd.

Öppnade ju också Tebutikens kalender med gröna teer i förväg. Den var riktigt bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp