F
flashlight
Sv: Öppna (inspiration!!)
Hur många av oss tror du kan rida en öppna så Man kan uppskatta det ändå.
Vad menar du med "visualiseringsaspekt"?
För mej funkar det utmärkt att se såna ekipage och ta med känslan i den egna ridningen och därmed rida bättre själv,( i alla fall just det passet ) Psykologiskt bra!
Jag hade t o m redan kollat på det ett par gånger innan det länkades till i tråden, när jag sökte på "öppna" (eller om det var "shoulder in"?). Tycker absolut det ser mäktigt ut men ur visualiseringsaspekt är det ändå inte bra. 1. jag strävar inte efter att få hästen gå så (delvis eftersom vi inte är i det stadiet än) 2. det syns inte så bra för alla ben när man endast ser ett kortare klipp framifrån.
Klart man vill se lite olika typer/stadier av öppna. För att få en bra helhet och lite känsla för rörelsen och hur det kan se ut.
Samling och böjning ser jag f ö som ihopkopplat - inte det ena utan det andra i skolorna. Om man inte har svag böjning och därmed svag samling.
Hur många av oss tror du kan rida en öppna så Man kan uppskatta det ändå.
Vad menar du med "visualiseringsaspekt"?
För mej funkar det utmärkt att se såna ekipage och ta med känslan i den egna ridningen och därmed rida bättre själv,( i alla fall just det passet ) Psykologiskt bra!