Sv: Öppna (inspiration!!)
Eller Edward Troye 1800-tal.
George Stubbs 1800-tal är oxå mycket bra!!
Eller Edward Troye 1800-tal.
George Stubbs 1800-tal är oxå mycket bra!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla här då!
Ursprunget till fullblodshästarna, en av de tre ur-arberna:
http://www.tbheritage.com/Portraits/GodolphinArabian.html
Samma stil på hästen, notera kroppen, halsen, det lilla huvudet med små öron Dåtidens ideal uppenbarligen. Undrar hur de såg ut egentligen Mycket "hingstkaraktär" och rätt arg hingst dessutom över deras uppsyn
Det innebär att man måste ta mkt med en nypa salt ang hur de ser ut ridna, tror jag!
Ursäkta igen för trådkapet, men jag tänkte på Muybridges fotoserier av hästar o människor, det var ju först då man förstod och kunde skildra rätt hur en häst egentligen rör sig. Minns inte helt nu, men visst var det något om att man inte fattat något om en hov i marken.
Detta säger också något om hur svårt det är för våra ögon att avgöra vad som händer IRL, men också hur missviande det kan vara att kolla på ridbilder.
Vet du när den gavs ut?
Vet inget om bilden- blev sur när jag fick den istället för hederspris lyssnade nog inte på vad som sas.
Det står ju på både tyska o franska under bilden- vad det nu ska föreställa
Toto; grattis -kul! Jag fick också till ngt - bättre bjudning på bana (övergångarna!)
(Totola: Härligt jobbat! Kan inte ha varit med Tabbe, han var ju knappast lat ? Jag har precis börjat prova att gå med min lille skit vid hand. Han är omöjlig Ska äta på mig och tyglarna helatiden. hmm, inte så mycket öppna där...)
Gissade det!Travvolt i höger varv på lina står det. Inte ett ord om öppna.
Gast