Operation - IRAP

Jaclia

Trådstartare
Vi har bestämt oss för att göra en operation (titthålsoperation) av vår ponnys båda bakknän pga återkommande inflammationer och bekräftad lindrig/måttlig broskförändring. Rekommendationen är sedan att ge honom en IRAP-behandling för bästa prognos så det planerar vi också att göra.

Finns någon som gjort något liknande och vill dela med sig av erfarenheten?

Försäkringsbolaget tar operationen men jag har även hört att vissa numera tar även IRAP-behandlingen... Har ni någon erfarenhet av hur försäkringsbolaget resonerat? Jag ska precis börja prata med dem och försöka klämma ut några kronor till :-)...

Liknande trådar

Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av framgångsrik rehabträning av häst efter behandling av inflammation i facettled i hals? Min...
2
Svar
36
· Visningar
7 501
Senast: SaraMara
·
Katthälsa Hej alla kunniga! Jag är nyss hemkommen ifrån veterinären med min katt och befinner mig i ett litet kaos. Han diagnosticerades med...
2
Svar
21
· Visningar
3 820
Senast: cirkus
·
Hästvård Tänkte höra om någon av er här har erfarenhet av häst med konstaterad artros i SI-led och vad ni isåfall haft för upplägg för att...
Svar
8
· Visningar
4 521
Senast: valvis
·
Hästvård Vår ponny är 12 år och har konstaterad "Gonit BB med broskerosioner femur", dvs knäledsinflammation bak med förändringar/förslitningar i...
Svar
8
· Visningar
2 454
Senast: Jaclia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp