Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, typ så resonerar jag också Och att det måste finnas andra länder de hellre vill åt. Men så jobbar jag inte som omvärldsstrategMen varför skulle ryssarna få för sig att mucka gräl med Sverige helt plötsligt? Jag är inte insatt för fem öre, men har Sverige gjort nåt för att reta Ryssland? Mer än att vara mer liberala än dom i hbtq-frågor? Och det känns inte som ett giltigt skäl att smyga runt i svenska vatten för det...
Med tanke på hur stort Sverige är till landyta så är det inte mycket som finns kvar. Det största finns i Revinge, men det är ju bara en liten del av hur stort bara det regementet varit innan.Det pratas om att Sverige i princip inte har något försvar, men jag har ingen aning om hur illa det är?
Sverige kommer väl ha samma förhållande till NATO som vi haft de senaste 30 åren. Officiellt utanför, inofficiellt anpassar vi vår försvarsteknik, flygfält etc så att vi snabbt , vid ett skarpt läge kan välja rätt sida.Och hur stor riks/chans tror du det är att Sverige går med i NATO?
Vad tror ni? Vem är det? Vad är syftet? Kommer ryssarna att invadera oss? Är det dax att satsa stort på försvaret? Nato?
All fakta, spekulationer och foliehatteorier är välkomna
Problemet är att man inte har läst historia.Klart det är ryssar, antingen är vi snart själva ryssar eller så blir det väl ännu ett världskrig.
Att Sverige närmar sig Nato retar Ryssland och det är ju inte så bra...
Men Sverige har ju inget eget försvar som ens är lönt att kalla försvar, så det är ju lite tudelat om det är bra att närma sig Nato eller ej.
Putin är ju helt jävla galen så han kan ju hitta på vad som helst.
Bäst vore om någon tog kål på Puttefnask och hans galna anhängare.
Jag som av rubriken trodde att Stockholms landsting fått något slags solsting och skulle öppna en operationsavdelning i stockholms skärgård med fantastisk post-op-avdelning med skärgårdsvy. DÄR vill jag jobba tänkte jag.