S

sw33tie

Hej hej!
Jag har fram tills nu haft en helt felfri graviditet, kanske ska tilläggas att jag är i vecka 34 nu. Så det kanske var på tiden att man får känna av lite åkommor som brukar höra graviditeter till. :p

Men nu har jag blivit förkyld, det är väl alla slemhinnor som svullnat.. Och till det har jag fått en ihållande, rätt stark mensvärk.
Ska det kännas så här att vara gravid? Har ju åkt som på en räkmacka fram tills nu, så jag har ingen aning. Trots min underbara vetekudde så sitter det i :crazy:

Har kroppen äntligen blitt gravid?? :rofl: För det är normalt va?
Blir ju lite orolig när man har ont..
 
Sv: Ont..

Jag har mensvärk på nätterna :( Och det är väl att livmodern töjs det där sista och bebisen spänner ut sidorna. Så jag antar att det är normalt :D

är i v 35.
 
Sv: Ont..

Hej hej!
Jag har fram tills nu haft en helt felfri graviditet, kanske ska tilläggas att jag är i vecka 34 nu. Så det kanske var på tiden att man får känna av lite åkommor som brukar höra graviditeter till. :p

Men nu har jag blivit förkyld, det är väl alla slemhinnor som svullnat.. Och till det har jag fått en ihållande, rätt stark mensvärk.
Ska det kännas så här att vara gravid? Har ju åkt som på en räkmacka fram tills nu, så jag har ingen aning. Trots min underbara vetekudde så sitter det i :crazy:

Har kroppen äntligen blitt gravid?? :rofl: För det är normalt va?
Blir ju lite orolig när man har ont..

jag hade precis likadant som du, en dag slog det bara till :)
 
Sv: Ont..

Jag hade heller det inte speciellt jobbigt. Men så kom det bara över en natt...

Du har nog lite lättare förvärkar om det känns som mensvärk :) Har du badkar så ta ett bad och slappna av då och då. Det är skönt. Jag badade rätt så mycket på slutet (även om så klockan var 12 på natten, jag bröt mot alla "grannregler"...)

Jag har haft mycket SD och FV och jag gick hela tiden ut, så det är inget farligt. Mest träning! :D
 
Sv: Ont..

Jag hade heller det inte speciellt jobbigt. Men så kom det bara över en natt...

Du har nog lite lättare förvärkar om det känns som mensvärk :) Har du badkar så ta ett bad och slappna av då och då. Det är skönt. Jag badade rätt så mycket på slutet (även om så klockan var 12 på natten, jag bröt mot alla "grannregler"...)

Jag har haft mycket SD och FV och jag gick hela tiden ut, så det är inget farligt. Mest träning! :D

Aha, antecknar:

Köpa badskum. Vattnet blir kallt så fort annars.
 
Sv: Ont..

haha jo då är det väl samma sak jag råkat ut för nu :P
 
Sv: Ont..

Jag hade heller det inte speciellt jobbigt. Men så kom det bara över en natt...

Du har nog lite lättare förvärkar om det känns som mensvärk :) Har du badkar så ta ett bad och slappna av då och då. Det är skönt. Jag badade rätt så mycket på slutet (även om så klockan var 12 på natten, jag bröt mot alla "grannregler"...)

Jag har haft mycket SD och FV och jag gick hela tiden ut, så det är inget farligt. Mest träning! :D

Jag har badkar så det kanske man ska utnyttja lite mer nu då :idea:
Känns som om magen har sjunkit en hel del bara idag.

Vad är skillnad på sammandragningar och förvärkar?

Har ju inte behövt ta reda på sånt innan, för det drabbar ju inte mig.. tjii fick jag :devil:
 
Sv: Ont..

Jag fick lite sammandragningar i december (ska ha barn strax) och nämnde det för min MVC-tant. Hon sa att så länge det inte känns som mensvärk är det OK. Så du kanske ska ringa och kolla med din att det är OK.
 
Sv: Ont..

Se till att det inte beror på vätskebrist, man kan nämligen få sammandragningar när man blir lite uttorkad och det är lätt hänt när man är sjuk.

Håller det i sig hela tiden eller kommer med jämna intervaller så åk in och kolla upp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 873
Senast: Tora
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 144
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 444
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp