Önska vilt här nu!

Sv: Önska vilt här nu!

Quidam de Revel -Lux Z vore väl inte fel. :love:
finns en så himla massa man skulle vilja ha.
Jus de Pomme- Ramiro Z är ju inte heller fy skam.
men jag får väl vara nöjd att ha jus de pomme som farfar åt min ena häst och Quidam de Revel som morfars far åt min andra :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Feliciano - Maraton (en brun häst vill jag ha :))
Vad jag nu skulle med en hopphäst till, för jag hoppar inte högre än en halvmeter. Men den skulle säkert vara en trevlig allroundhäst som jag kunde låna ut till en hoppryttare ibland.

Baloubet skulle jag vilja betäcka stoet (e. Roi du Ballet - fullblod) med. Risken finns dock att avkomman skulle bli oridbar. :angel:

Ett annat mer realistiskt val skulle nog falla på Cardento.

Min dröm-stam är:

Darco-Capitol I-Calypso II:love: :love: :love:

Är väldigt förtjust i Feliciano-hästar och även cardento-hästar. Internationella favvohingstar är Baloubet och Clinton. Har själv en avkomma efter CLinton och han hoppar enormt bra...

Hej,
Den Poetic Justice-Cantus du menar är i Sverige nu. Har varit i Italien. Det är samma ägare på båda dessa Poetic J-Cantus hästar.

Jag har alltid velat ha en Cor de la bryere häst och gärna en mamma med Ladykiller i.

:p

Synd att det inte var en hingst, då hade Baggan kunnat få en bäbis :idea:

Min absoluta drömstam blir nog.

Sandro Boy - Jaguar Mail

Och då är det självklart min plutta som är mormor till hästan och där bakom är det Irländsk blod :love:

Jag är helt kär i min nya häst Excalibur II efter Kaliber-Parnass så jag måste väl säga den stammen:love:

Men för att göra tråden rättvisa måste jag säga att det vore kul att ha en efter Baloubet du rouet-Argentinus;)

*KL*

Finns så mycket men det jag skulle kunna tänka mig bland annat är Cor De La Bryere (stavas?)- Irco Marco.

Fasen skulle väl försöka köpa Fetcher dårå..:angel:

Min favorit kombination finns redan och den är Hellrik-Cortez:d , och att det är ett sto gör inte saken sämre. För då kan ägaren lägga på någon annan smaskig hingst.:)

// D.C.

*kl*

Om jag någon gång i mitt liv vill bli hoppryttare (just nu är jag lite feg, men den här kombinationen kanske kan få mig att ändra mig) vet jag exakt vilken stam jag vill ha på min häst. Det ska vara ett fullblodsto (eller till stora delar fullblod) med bra temperament spänst i hoppet och kapacitet men med stadigt psyke och väldigt väldigt ridbar och lättlärd(vet ett som jag egentligen vill ha...) och hingsten ska vara den Irländska Chippison (24:a i senaste VM) eftersom han också har en fantastisk kapacietet, lättlärd, mjuk och känslig samt att de avkommor jag har träffat är väldigt anpassningsbara, lättridna och har bra kapacitet, där avkommorna efter delvis-fullblodsmärrar har fallit mig mest i smaken...

Har många hästar med "drömstam" ;)
Vet inte riktigt den exakta stammen,
med gärna med Cortez II (Belgien), Levisto Z, Galoubet
eller Feliciano. Har hört att Feliciano lämnar väldigt bra avkommor och hans son Hip Hop.
men kanske Cortez II-Galoubet-Tin Rocco.
Den gillar jag :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 565
Senast: Kirie
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 444
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 432
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar