Önska vilt här nu!

O

orka_bry_mej_

Om ni fick välja exakt vilken stam ni skulle vilja ha på en hopphäst, vad skulle ni välja? Vore väldigt intressant:)

Jag kan väl börja!

Jag är väldigt förtjust i Cortez så han får vara med på ett hörn dock inte som fadershingst. Morfar kanske.

Cassini II är en annan favorit samt For Pleasure har ju nedärvt sig bra!

Äsch det kommer inte bli någon ordning i det här finns så många! Får se om ni lyckas bättre än jag;)

Sv: Önska vilt här nu!

oj svårt... finns så många fina att välja bland
skulle inte tacka nej till en häst efter:
Eurocommerce Berlin,Cassini I, Cavalor Cumano,Le tot de semilly,Aktion,Baloubet du rouet,Grosso Z, Dobel´s Cento,Goldfever,Montender,Capitol I,Chin chin,Corofino,Couleur Rubin,Corland,Contender,Grannus finns fler än då...

Mina favoriter är Caletto, Cantus och Cassini. Ja jag är svag för stora vita åbäken :angel:.

De hästar som jag ridit efter de hingstarna har varit såna där -ta ett rejält mantag så kör vi- att hoppa med.

Måste nämna en annan favvohings me, Poetic Justice!! Synd att hindren blir så sat*** höga när man är närmre marken, annars hade jag kunnat tänka mig en Potteunge!:p

Jag skulle vilja ha en Irco Marco - Moderne xx, helst med rent fullblod på mödernet! Gärna Light O'Love xx och Printonan xx längre bak i stammen:d

Svårt att välja, tycker ju om Quick Star, Heartbreaker, typ Levisto Z, Quidam de Revel, Cor d'Alme Z. Lite häftiga hästar att korsa kanske :angel:

stammen kvittar så länge som den hoppar hus och är snygg att se på och ridbar ;)

tycker nog i stort sett att jag har en häst med min drömstam
Lasandos - Cantus - Calypso III

Men annars tycker jag inte det spelar så stor roll, bara den hoppar hus och är exteriört korrekt ;)

Sandro Boy - Caretino! :love:
Eller Landadel - Corde....
Haha, undrar vad det skulle bli!

Det gör inget om hästen är rosa med gula prickar och har elefantöron, huvudsaken är att den har en bra karaktär och hoppar hus! ;)

Senast ändrad:

Jag har haft en med drömstam.

Levantos II - Cor de la Bryere - Landgraf :love:

Han var precis så som stammen säger.

Annars är det svårt att välja. Finns mycket bra i Europa nu!!

Jag har ju min favorit i stallet :D han är ju eg fälttävlanshäst, men skulle vara en alldeles utmärkt hoppehäst för större klasser åxå (med ngn modig person på ryggen, inte jag som tycker att banhoppningshinder är så djävulskt höga och långa...)

Cortus - Prince Fair xx

Eg är ju stammen oviktig, bara det är en trevlig individ med bra exteriör, och givetvis god hoppförmåga och "rätt huvud".

Mina favoriter är Caletto, Cantus och Cassini. Ja jag är svag för stora vita åbäken :angel:.

De hästar som jag ridit efter de hingstarna har varit såna där -ta ett rejält mantag så kör vi- att hoppa med.

Måste nämna en annan favvohings me, Poetic Justice!! Synd att hindren blir så sat*** höga när man är närmre marken, annars hade jag kunnat tänka mig en Potteunge!:p

Det finns en storhäst som heter Poetic Othello som är poetic jusice-cantus. Han går 1.50 klasser, tror jag med en young rider. Jättefin och inte alls liten!

Det finns en storhäst som heter Poetic Othello som är poetic jusice-cantus. Han går 1.50 klasser, tror jag med en young rider. Jättefin och inte alls liten!

Vet också en E. Poetic Justice - Cantus som tävlar höga klasser, fast utomlands.

Gärna något med Prince Fair xx eller Wildvogel xx i typ 2-4 led. Eller Mowgli.
Gillar Quite Easy, så han får gärna vara pappa;)
Annars är psyket det viktigaste, och att den inte är för tungriden. Får gärna vara en liten gummiboll!! :bump:

Gärna något med Prince Fair xx eller Wildvogel xx i typ 2-4 led. Eller Mowgli.
Gillar Quite Easy, så han får gärna vara pappa;)
Annars är psyket det viktigaste, och att den inte är för tungriden. Får gärna vara en liten gummiboll!! :bump:

har en efter Robin z-mowgli,hoppar väldigt bra

jag skulle utgå från mitt egna¨sto hon är

F- Artist - Levantos ll

på henne skulle jag kunna tänka mig lägga, cortez, spender S, Fetcher N eller Ralmé Z.

Mitt sto är väldigt ädel och högrest med riktigt bra hopp kapacitet, jag skulle utan problem kunna lägga en lite större och grövre hingst på henne. Om några år ska jag betäcka henne och skulle vilja ha en avkomma som är ca 168 i mkh. :)

Där ser man, måste vara Pia L-N som varit i farten med de korsningarna... Vet att Ted N betäckte ett sto som har samma mamma som min valack med poetic för att göra "en framtida OS häst".

Jag har sett otaliga Poetic avkommer och endast en var en vanlig "ridskoleponny" resten är fantastiska hoppmaskiner. Hade varit kul att se lite siffror på hans avkommor. De borde väl vara otroligt bra?!:idea:

Har kommit på att min ultimata hopphäst skulle vara efter Feliciano och undan Pialotta:D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 565
Senast: Kirie
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 444
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 432
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar