Det är väl en sak det gått upp och ned med har jag för mig?
Dvs det har varit en period nu när det inte varit möjligt att göra det. Men jag hade för mig att runt 1800-talets slut 1900-talets början kunde folk ta sig igenom väldigt snabbt och till och med presentera doktorsavhandlingar i väldigt unga år.
Nu verkar det vara så igen och jag har väl kanske snarare tyckt att det varit synd att inte de enstaka som är så duktiga ska få fortsätta sin utbildning.
(Det vore värre om betygen var uppblåsta och de inte är så duktiga som systemet föreslår. Men just den biten klagade ju artikeln inte över så de verkar klara sig väl ändå.)
kn: Men samtidigt, att möta en 16 åring som patient med ett generande problem kanske är jättejobbigt. Då borde det väl kanske snarare vara där som man får vara försiktig. När de gått ut utbildningen är de väl 22? och AT? och den åldern borde rimligen fungera? Att plötsligt slängas in i arbetslivet från att aldrig tidigare arbetat tror jag inte behöver vara något problem. Utbildningen är ju ändå hård och kräver ansvar.
Tror inte det behöver vara någon skillnad på någon som aldrig sommarjobbat och en som har gjort det när de väl börjar arbeta. Tror det hänger på en annan förståelse om det fungerar eller inte. (Tex brukar folk prata om vilket hopp det är att flytta hemifrån och hur mycket "de aldrig förstår" görs i hemmet. Det är ju inget större hopp eller problem egentligen
)