sedan när är svart rött eller brun röttMen båda grannarna var ju röda så frågan är fortfarande öppen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sedan när är svart rött eller brun röttMen båda grannarna var ju röda så frågan är fortfarande öppen....
Jag kan faktiskt inte se var jag skriver att du ska bli sämre bemött på under samma förutsättningar..? Jag tycker inte att du ska ta din manlige, mer lämpade, arbetskompis jobb bara för att du är kvinna.
Jag tror det kommer lösa sig helt självt, men vill man skynda på det så tror jag att rätt väg är att kolla på den nya framförallt, och sluta fokusera på de äldre och på chefspositionerna. Jag ser hellre att man kollar på ingångslöner, utveckling inom företagen, lönehöjningar och nya befattningar.
Jag säger inte att din generation är jämställd, jag säger att jag tror att det kommer. Varför är killar bättre på datorer? De skapades av män för män. Men kvinnor är på frammarsch. Vi vill och kanske framförallt vågar och vet vår rätt nu.
Det är kanske inte så konstigt, det ena föder det andra, att kvinnor tar ut fler sjukdagar med barnen om hon ändå har en lägre lön än mannen? De vinner mer på att höginkomsttagaren sjukskriver sig. Jag skulle gärna se om lönestatistiken matchar sjukdagarna, kan man göra det någonstans?
Och återigen, det är där jag tycker man ska jobba. För att lika arbete ska ge lika lön.
Och män är uppfostrade att ta för sig mer, inte så konstigt att de skriker? Det är något fler kvinnor borde göra. Och om man bara tittar till sin egen löneökning, så väntar man sig oftast någon specifik %. Procent är ju relativt och gör att högavlönade "ska" få mer än lågavlönade.
Sedan länge. Det är bara att öppna en historiebok, se på bilderna och läsa de respektive pariernas program + se hur dessa agerade i verkligheten.. Nå vad ser du för färg på fanornasedan när är svart rött eller brun rött
Fast samtidigt är det strategiska väret för Gotland inte detsamma idag som för 50 år sedan. Både tillkomsten av droner, navigernade missiler o sateliter förringar ju öns värdeNja, chansen att Tyskar och Fransmän invaderar Gotland är nog rätt liten
Fast samtidigt är det strategiska väret för Gotland inte detsamma idag som för 50 år sedan. Både tillkomsten av droner, navigernade missiler o sateliter förringar ju öns värde
Håller inte med där. Har du Gotland så behärskar du Östersjön.
Inte en katt kan smyga förbi osedd och drönare i all ära men "boots on the ground" är nödvändigt i alla konflikter av rang. Vi har ett gammalt hemvärn på vår viktigaste ö och 2 JAS plan. Det är allt.
Jo vi har ju ett 10 tal stridsvagnar också , men ingen som bemannar dom och inga service/reservdelar. P18, Lv2, Ka3, A7 alla nerlagda
"boots on the ground" visst om du ska kontrollera just det området. Men med dagens teknik kan du inte förflytta vare sig trupp eller materiel utan att kuststaterna runt östersjön godkänner det.
Och skulle ryssen vilja ta Sverige, varför stanna vid Gotland, inom ett dygn så har man ju slagit en järnring kring Stockholm med hjälp av tunga svävare.
Snillen spekulerar.....
Deras pipline går strax norr om och väster om Gotland. Stockholm vore ett svårare mål att ta.
Äsch godkänner? Hur många godkände Krim? Näpp i en väpnad konflikt står vi ensamma, NATO kommer inte att ingripa eftersom vi inte är medlemmar.
Det har väl demonstrerats med all önskvärd tydlighet i Ukraina.
Javisst i god ton med respekt för varandras åsikter.Snillen spekulerar.....
Idiotförklaringar överlåts med varm hand till pöbeln
Miljöpartiet, Fi och Vänstern i topp, otippat hahaha!