"Omplaceringshund"

Sv: "Omplaceringshund"

Jag har inget i mot blandraser,jag har en själv.
Jag låter dom andra föra sin egen talan.

Jag tycker det låter kanon att någon är beredd att ta över en annan hund trots att det är en blandras. Det gör nog dom flesta här. Ingen är ju emot blandrasen i sig!

Sv: "Omplaceringshund"

Omplacering tycker jag själv är en bra sak!
Tog själv över en omplacering för 7 månader sedan, han var då 1,4 år. Blandras engelsk pointer/flatcoated retriver, hane (numera kastrat dock). Han var ingen problemhund utan förra ägaren hann inte med pga kronisk sjukdom. Jag har dock kännt honom ända sedan han var liten valp då ägaren är en kompis till mig.
Men en hund du träffar några gånger både med och utan nuvarande ägaren som sköter sig, är lugn osv blir säkert ett bättre beslut för dig än valp!
Fundera även över om ägaren kanske går med på en "prövoperiod"(en eller två månader då du har hunden hemma hos dig), dels så du ser hur hunden fungerar i de flesta situationer i en ny miljö, men mest så du vet om du kan binda dig med hund på heltid.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 565
Senast: hastflicka
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 450
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V