Omplacerings Hund!

A

Annapettersson6

Hej! har en lite fråga och skulle vara glad att få hjälp!
Non som har en Berner senner hund? hur är denna hund? är jätte sugen på att skaffa en eller är mest sugen på att ta över en omplacerings hund typ en hane som är färdig med avel. eller skulle även vara kul att ha en foder hund att ställa ut ibland m,m :)

har även varit sugen på Golden retriver. vad ska man tänka på när man skaffa en sådan hund vuxen som valp? ;)

om det är non som vet om någon som har en omplacerings hund eller foder hund kanske får gärna höra av sig:laugh:.

har även funderat på en cavalier king charles spaniel då jag hade en inte för länge sen och de är en mycket trevlig hund.:)

Sv: Omplacerings Hund!

Jag tycker alla tre raserna ofta är väldigt trevliga och lättsamma hundar=)

Golden är bäst om man är intresserad av att vara aktiv och träna med sin hund.

Sv: Omplacerings Hund!

Tänk på att det krävs en del av dig som fodervärd till en hund. Det är inte bara en "gratis hund" man får utan det är en del samarbete som ska klaffa, hunden ska hållas i bra skick om den ska ställas ut tex, osv.

Omplacering av hund är alltid speciellt, man får vara noga med att kolla upp VARFÖR den omplaceras, det kan krävas mkt jobb om den tex inte kan vara ensam/ är ouppfostrad/ osv.

Är det pga pengarna du funderat på foder eller omplacering (det är ju trots allt väldigt olika saker) så tänk på att köpesumman ofta är den lilla biten när man skaffar hund. En stor hund äter för ganska mycket pengar och försäkring kostar sina tusenlappar varje år. Detta förutsatt att hunden inte blir sjuk, då blir det ännu dyrare..

Lycka till med ditt hundletande- jag gillar Bernisar och även cavalierer men tänk på att de dras med mkt sjukdomar, man ska vara noga med att försöka få en hund efter friska föräldrar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 893
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 775
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 018
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar