Omplacering...

lessen

Trådstartare
Som nog många här inne vet, så har jag ju sen ett bra tag tillbaka, bestämt mig för att omplacera min hund. Varför står beskrivet i ett annat forum.
Jag har de senaste månaderna kämpat för att hitta den perfekta nya ägaren till honom, men det tar på krafterna kan jag säga, särskilt när man inte ens kan se ljuset i slutet på tunneln. Jag har hjälp av uppfödaren som lagt ut annons på hennes hemsida och några andra. Själv har jag först och främst hört med de som jag känner och tror skulle passa med honom, om de är intresserade av att ta över honom, eller om de känner någon annan som kanske är det, men där har jag inte fått något napp. Nu när jag annonserar så har jag fått många svar, men som jag var väl förberedd på, även många mindre lockande svar och de som väl verkat intresserade och lovande, hör plötsligt inte av sig.
Hur ska man egentligen bära sig åt för att hitta den rätta åt sin hund? Hur har ni burit er åt, ni som någon gång har omplacerat?

Sv: Omplacering...

Har du prata med de som visat intresse eller haft mer än mailkontakt 1 gång?
För när jag fick tillbaka en hund en gång, så annonserade jag ut henne. Fick många trevliga svar och ett som var väldigt kort och tråkigt.
Men eftersom jag ändå inte fastnade för de "trevliga" svaren så svarade jag på det tråkiga och det visade sig vara en toppentjej :love:

Hur har uppfödaren skrivit i kontraktet? Tänkte på rutan med återköp. Har hon kryssat i ja där så måste hon köpa tillbaka hunden.
Måste vara jättejobbigt att kämpa som du gör när man bara vill det ska vara över :(

Kan du inte pm:a mig rasen? Jag hör då och då folk som vill ha hund men ingen valp.
Lovar jag ska hålla tyst om du skriver :)

Jag har haft telefonkontakt med några som verkat lovande.
Hon har inte kryssat i rutan och har sagt att hon inte har någon som helst möjlighet att ta tillbaka honom tyvärr.. :/
Självklart, skickar ett PM!..:)

När jag placerade om min förra hund så gick jag via vänners vänner så att säga. Då vet man att ngn man känner vet vad det är för människor.
Ngn som ringer/mailar kan låta så jävla bra men allt kan även vara ljug..
Vad är det för hund du ska omplacera?

När jag placerade om min förra hund så gick jag via vänners vänner så att säga. Då vet man att ngn man känner vet vad det är för människor.
Ngn som ringer/mailar kan låta så jävla bra men allt kan även vara ljug..
Vad är det för hund du ska omplacera?

Visst är det svårt att hitta en ny ägare. Och visst kan allt vara ljug, men det kan också vara sanning.

Är ju likadant när man säljer valpar. Man kan inte göra mer än träffa människorna och hoppas de pratar sanning. För hur ska man annars våga sälja..

Men via vänner vänner är ju alltid bra :)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 310
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 138
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 909
Senast: lilstar
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 487
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation