Omplacering och anpassning

Sv: Omplacering och anpassning

Som jag skivit förut så känner jag igen mitt eget frö lite i din berättelse. Efter två veckor började jag se tendenser till att han förändrades, efter 3-4 månader hade jag en annan hund och efter ca ett år så kände jag att nu spelar det ingen roll längre, nu är han perfekt, nu har han blommat ut, bättre än såhär hade han inte kunnat bli även om jag haft honom som valp.

Men i början som sagt ville han inte leka, tog inga egna initiativ och hängde mig i haserna som en svans. Turligt var jag hemma hod familjen första veckorna och han tog mkt intryck av vår gamla hund, som var ett riktigt mönsterexemplar, så vi fick mkt gratis av att ha dem ihop.

Mest paff blev jag nog av att han inte gick att "träna" han tittade bara dumt på mig och blev sedan ganska bestört när det började gå upp för honom att jag ville något... Han hjärna var totalt ovan vid att jobba. Han är fortfarande ingen supersmart hund, men han är iaf relativt snabbtänkt, och det kom igång på 2-4 veckor ungefär och har bara blivit bättre och bättre.

Det bästa tror jag är att träningsmässigt och mentalt tänka på dem som valpar i början. Men i övrigt så tror jag man ska vara som vanligt och köra på med vardagen ganska direkt. Låta hunden vara lite avvaktande och själv komma underfund med hur dess nya liv och matte funkar!

BTW så får Mira och du hemskt gärna komma och leka med mig och Flipper om hon behöver hundkompisar!

Det låter toppen, alla berättelser har verkligen gett mig hopp om att min tjej (som gör precis vad din Flipper gjorde när jag försöker göra något med henne;)) ska kunna bli den jag först fick intryck av att hon var.

Nu har hon varit väldigt ointresserad av andra hundar som jag träffat på promenad, hon skulle nog behöva några trygga hundkompisar som kan lära henne att vara hund igen:)

Hon kanske har varit så,så tätt med hund tidigare att hon helt enkelt tycker att det är helt underbart att få vara själv . Det kanske är så som hon själv uttycker det, hon ÄR helt enkelt trött.

min hund kommer från början från irland där hon levt som gatuhund... jag vet inte om detta gäller för era hundar men för henne tog det 2-5 veckor

Jag sitter i samma stol som du, jag har haft våran omplacering i 8 dagar nu. hon anpassar sig fint, men man märker att hon inte är riktigt trygg än, tack och lov så älskar hon våran andra hund som hon tytt sig väldigt mycket.

hoppas det går bra för dig =):bump:

min hund kommer från början från irland där hon levt som gatuhund...
Har du någon gång varit på Irland? Det finns inga gatuhundar utan hem. Dock springer många hundar i vissa områden helt lösa under dagen, men de har hem och ägare. Några regelrätta gatuhundar utan hem finns det inte, precis som det inte finns i Sverige. Irland är inget u-land med dålig djurhållning!

Jag sitter i samma stol som du, jag har haft våran omplacering i 8 dagar nu. hon anpassar sig fint, men man märker att hon inte är riktigt trygg än, tack och lov så älskar hon våran andra hund som hon tytt sig väldigt mycket.

hoppas det går bra för dig =):bump:

Lycka till för dig och din vovve, också:laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 751
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 365
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka