Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Elektronen

Trådstartare
Känner att jag måste skriva av mej lite!

Verkar bara bli problem med att jag som singeltjej har en nära killkompis som har flickvän. :confused:

Var ut med kompis och hans flickvän för två helger sen, båda de var jätte fulla och det blev nåt tjafs mellan dem, efter krogen. Det var slut mellan dem och allt var det var från flickvännens sida. Min kompis blev då väldigt ledsen och låg och grät på marken.

Så då lägger ju jag mej såklart i, och säger åt henne att lugna ner sej för han är ju ledsen osv. Det skulle jag inte gjort, då blir det tjafs mellan oss istället och hon säger diverse mindre trevliga saker, och jag sa väl inte så snälla saker tillbaks heller kanske.

Lyckas till slut få med mej min kompis hem till han, han är fortfarande ledsen och jag försöker trösta han så gott det går. Han ville att jag skulle sova där vilket jag oxå gjorde, vi sov i samma säng, men vi sov bara!

Har efter den helgen fått i mina ögon massa skit från hans flickvän på fb! För det första för att jag försvarade min kompis. Sen för att hade sagt dumma grejer, det kan jag ta på mej att vissa grejer inte var så snälla, men känns som hon ville få det till att allt var mitt fel. :crazy: så jag slutade svara, kändes inte som det ledde till något bra. Jag tog ganska illa upp för hon hade ett ganska aggressivt sätt att skriva på.

Har svarat på hennes meddelande och förklarat att jag inte vill bråka, men att jag tyckte hon hade ett aggressivt sätt att skriva på. Plus lite mer, upprepade flera ggr att jag hoppades att meddelandet inte skulle misstolkas.
Jag har alltid gillat henne vilket jag oxå skrev till henne i meddelandet.

Får då svar ca 5 dagar senare, att hon alltid gillat mej oxå men att det var fel att jag "låg och höll om hennes kille när jag sov där" vilket jag verkligen inte gjorde!
Suck! :banghead:
Hon verkar tro att jag är kär i han, för det hade hon frågat en av mina bästa kompisar dagen efter.

Jag har känt min killkompis sen mellanstadiet, vi är över 20 år nu. Jag har verkligen inga romantiska känslor för honom.
Hans förra flickvän gillade inte mej, eller någon av hans andra (även mina) tjejkompisar.
Är det helt omöjligt att vara nära kompis med en kille, utan att bli hatad av flickvännen ?

Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Klar man ska få vara bästa kompis med det motsatta könet men av ren respekt så skulle jag aldrig sova i samma säng.

Som Csillag säger, jag skulle inte sova i samma säng av ren respekt, speciellt inte efter ett bråk. Jag som flickvän kanske skulle blivit något avis på eran bra relation men det är självklart att pojkvännen ska få ha bra kompisar av alla kön! Dock hade jag inte gillat om någon annan sov i hans säng även om vi bråkat och det är "slut", jag litar inte på tjejer tyvärr :(

Alltså både ja och nej.
Skulle en tjejkompis till min sambo följa med honom hem efter en kväll ute och sova i våran säng med honom så hade jag blivit eld och lågor. Det finns dom som inte bryr sig om sådant men i vårat förhållande så är inte sånt okej öht.

Väljer han dig framför sin flickvän?
Delar ni samma intressen som inte hans flickvän gör?
Vad gör ni ihop?
Hur ofta träffas ni ensamma?
Känner hon sig hotad? Är du snyggare än henne, har mer gemensamt med killen, har han roligare med dig osv osv?

Även om där inte finns känslor så är man nog rädd för att det ska utvecklas känslor.

Nu säger jag inte att man inte kan vara bästa kompis med någon av det motsatta könet. Men det är nog stor risk att flickvännen inte är så glad i det.

Är det helt omöjligt att vara nära kompis med en kille, utan att bli hatad av flickvännen ?
Nej, självklart är det inte omöjligt. Däremot gör man det väl lite extra svårt för sig själv om man lägger sig i när de bråkar och sen följer med honom hem och sover med honom.

Känner hon sig hotad? Är du snyggare än henne, har mer gemensamt med killen, har han roligare med dig osv osv?
Vem ska kunna avgöra det? Vem som är snyggast till exempel är väl otroligt subjektivt.

Nej såhär i efterhand var det kanske inte jätte smart att sova där, men nu blev det så.

Jag är egentligen inte helt bekväm med att sova i samma säng som han (eller någon av mina andra kompisar) för att jag ska känna mej bekväm med det ska det vara en pojkvän eller så. Det vet min killkompis om.

Men när han är jätte ledsen och ber mej sova där för att han inte vill sova själv, ja då får jag väl göra det.
Vill inte lämna han själv när han är sådär full, han är ganska ostabil och när han blir sådär ledsen vet jag inte riktigt vad han skulle kunna göra faktiskt :crazy:

Förstår väl att hans flickvän reagerar, men tycker ju inte att det är jag som gjort mest "fel" då av mej och min killkompis.

Vi bor inte ens i samma stad längre, så nej vi träffas inte spec ofta, och träffas typ bara då hon oxå är med nu för tiden...

Han väljer absolut inte mej före henne, känns som att han lätt skulle säga upp bekantskapen med mej för henne om det var så :meh:

Vi har väl kanske inte så mkt gemensamma intressen men vi har varit med om lite liknande saker, så han är en jag kan prata med om vissa saker.

Förstår väl att hans flickvän reagerar, men tycker ju inte att det är jag som gjort mest "fel" då av mej och min killkompis.
Det tycker inte jag heller.

Däremot kan väl hela grejen tyckas vara rätt osmidig - i alla fall om man är mån om att ha en bra relation med ens väns partner.

Nej såhär i efterhand var det kanske inte jätte smart att sova där, men nu blev det så.

Jag är egentligen inte helt bekväm med att sova i samma säng som han (eller någon av mina andra kompisar) för att jag ska känna mej bekväm med det ska det vara en pojkvän eller så. Det vet min killkompis om.

Men när han är jätte ledsen och ber mej sova där för att han inte vill sova själv, ja då får jag väl göra det.

Vill inte lämna han själv när han är sådär full, han är ganska ostabil och när han blir sådär ledsen vet jag inte riktigt vad han skulle kunna göra faktiskt :crazy:

Men ursäkta? Vad mer hade du gjort om han bett dig?

Det är väl inte konstigt att sova över hos en polare? Särskilt en som är full, ledsen och uttryckligen ber om sällskap.

Min sambo har en tjejkompis och jag tycker hon är döhärlig, rapp i käften och snabb i skallen. Kommer många klockrena kommentarer från henne:)

Är inte själv vän med henne och har inte träffat henne speciellt ofta, vi var grannar en stund innan hon for iväg och plugga och vi flyttade till en annan lägenhet. Sen har vi vissa gemensamma vänner i övrigt.

Men... hon delar inte säng med min partner och lägger sig inte i våran relation.

kl

Tjae. Nu brukar ju inte jag och min partner bråka på fyllan men jag kan ändå förstå flickvännen.
Hade jag och min partner börjat bråka på fyllan och hans tjejkompis tar hans parti och vänder sig emot mig, då hade jag blivit asförbannad. Det är mellan mig och honom isf.
Det är en sak att försöka medla i ett bråk ("Hörni, snälla sluta bråka" "Kan ni inte sluta") och att lägga sig i och välja sida. Det blir ett hot mot mig och även om jag inte skrivit en massa skit i efterhand på FB, så hade jag nog inte haft lust att träffa tjejkompisen i efterhand heller.
Min sambos bästa vän är tjej. Det spelar liksom ingen roll vad hon har för kön. Hade hon lagt sig i ett bråk som jag och min sambo har och börjat käfta med mig så hade jag blivit uppåt väggarna förbannad faktiskt.

Jag håller med de andra som skrivit att det är rätt osmidigt att först lägga sig i & sedan gå hem & sova med honom. Visst, det kanske inte är du som gjort mest fel i sådana fall, utan killen som vill ha någon annan sovandes i sängen. Är det något de inte vanligtvis gör eller anser är okej någon om dem så är det väl klart att tjejen blir uppriven, tänker jag.

Men jag tror att det kan vara lätt hänt att ilskan riktas åt fel håll. Min sambo hade blivit helt galen om vi mot all förmodan skulle ha bråkat & en killkompis sedan, samma natt, sovit i min säng. "Tyvärr" tror jag dock inte att den ilskan skulle riktas mot mig, utan mot den andra killen - så jag kan känna igen det där. Jag å andra sidan hade blivit väldigt ledsen på min sambo. Och lite ledsen på tjejkompisen. Men framförallt på sambon.

Klar man ska få vara bästa kompis med det motsatta könet men av ren respekt så skulle jag aldrig sova i samma säng.

Jag tänker att just i den här situationen så var det kanske inte helt tokigt ändå, jag hade kunnat göra samma sak. Inte helt rätt - kanske - men inte helt uppåt väggarna heller.

Jag är en såndär väldigt svartsjuk flickvän som inte är sådär jätteglad i tjejkompisar.

Men ett big no-no skulle vara om kompisen, kille eller tjej började lägga sig i vårat tjafs det har hänt och kan lugnt säga att det hela gjorde det ännu värre och slutade med att vi faktiskt blev fysiska mot varandra och sen gjorde slut, även om man står bredvid så är det mellan oss så länge det inte går över styr så det blir fysiskt, och att h*n sen skulle fara och sova i ja nu skulle det ju bli våran gemensamma säng är absolut nej.

Har även då jag och sambon tjafsat och jag är ensam hemma och ledsen tackat nej till välmenande killkompisar som velat komma och hålla sällskap tills sambon kommer hem just för att det troligast skulle utlösa ännu värre bråk.

Att först lägga sig i - å då gå på henne om hennes fel, sen följa med hennes pojkvän hem de skulle iallafall jag känna lite som att personen "ser sin chans" att få bort mig som partner.

För att svara på rubriken - nej, det är inte omöjligt att vara nära kompis med en kille.

Men man får sköta det snyggare än du gjort i den här situationen. Min bästa kompis är en kille och ja, vi har sovit i samma säng utan att göra något osv osv. Men vi gör inte sånt när någon av oss är i en relation. Det är respektlöst mot den andres pojk- eller flickvän. JA det var fel av din kompis att be dig sova i hans säng men du var ju lika delaktig iom att du faktiskt gjorde det.

Sen att du tog parti i deras bråk - inte så snyggt. Men jag håller med om att du inte verkar vara den värsta i denna situationen, men nu får vi ju också bara din tolkning av det som hände.

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka